וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק: החוזה שהציג פול סגליה המתיימר לבעלות על החברה - זיוף

סוכנויות הידיעות

2.8.2010 / 15:01

סגליה, שטוען לבעלות על 84% מפייסבוק, מצא לדבריו את החוזה כשחיפש מסמכים כאשר נתבע על הונאה



פייסבוק טוענת כי המסמך שהציג פול סגליה, שבו ניתנו לו 84% מפייסבוק, הוא זיוף. סגליה הגיש נגד פייסבוק תביעה הטוענת כי הוא זכאי ל-84% ממניות חברת הרשתות החברתיות ששוויה מוערך ב-25 מיליארד דולר. אולם פייסבוק אומרת כי העתק מצולם של החוזה שלכאורה נחתם ב-2003, והוגש על ידי סגליה כראייה בתביעה, מזויף. "טענותיו מגוחכות ותביעתו נטולת בסיס, ואולי אף ניסיון להונאה", נאמר בהודעת אי-מייל של פייסבוק.



סגליה לא מסר את ההעתק המקורי של הצילום, ולדברי פייסבוק, ההעתק הוא זיוף מובהק. עורך דין של סגליה טוען כי המקור נשמר במקום בטוח, אולם לא הציג אותו. לפי ההסכם, לכאורה, הסכים סגליה באפריל 2003 לשלם לצוקרברג 1,000 דולר תמורת כתיבת תוכנה. צוקרברג, אמר סגליה, שיכנע אותו גם להשקיע 1,000 דולר בפרויקט שנקרא the face book, ובמקום אחר במסמך כ-page book, בתמורה ל-50% משווי העסקים שיניב השירות. סעיף אחר, לדברי סגליה, מעניק לו 1% נוסף עבור כל יום לאחר 1 בינואר 2004.



בראיון לבלומברג סיפר השבוע סגליה כיצד החליט להגיש את התביעה נגד פייסבוק. סגליה בן ה-37, שהקים חברת סטארט אפ המייצרת דלק חלופי משבבי עץ, טוען ששכח מההסכם שהבטיח לו בעלות על פייסבוק. אולם באוקטובר 2009 נעצר סגליה לאחר שהוגשה נגדו תביעת הונאה על ידי התובע הכללי של ניו יורק, אנדרו קואומו, ולאחר המעצר הוא חיפש מסמכים שיוכיחו את חפותו. לדברי סגליה, הוא מצא העתק מצולם של החוזה במהלך החיפוש.



"אני אתפוס אותו", אמר סגליה על מרק צוקרברג, המייסד בן ה-26 של פייסבוק, "הסכם זה הסכם". ליסה סימפסון, עורכת דין של פייסבוק, הודתה כי צוקרברג חתם על הסכם עם סגליה, וכן עבד עבורו בחברה בשם streetfax. אולם לדבריה, צוקרברג לא העניק לסגליה זכויות בפייסבוק, שכן צוקרברג לא הגה את החברה עד תחילת 2004, כאשר היה סטודנט שנה שנייה בהרווארד.



סגליה מנהל כיום בית מלאכה לייצור שבבי עץ בעזרת שני בני כת האמיש, בנמצא במוסך סמוך לביתו. הוא טוען כי צוקרברג היה אחד העובדים הבעייתיים ביותר שלו, ומעולם לא הצליח לעמוד בלוחות זמנים, אם כי איכות כתיבת התוכנה שלו היתה מעולה.



"בנקודה מסוימת בעתיד אני אתחיל לנהל את פייסבוק, ונראה לי שאצטרך לגייס אותו (צוקרברג) לנהל את החברה", אמר סגליה. "אין לי עניין רב בה", הוסיף. למרות זאת, פתח סגליה חשבון בפייסבוק ב-22 ביולי השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully