וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החום ממשיך להכות בלולים: 200 אלף עופות מתים כבר פונו; "כל אמצעי הצינון כשלו"

עמירם כהן

2.8.2010 / 16:32

בשבת נמדדו במושב אביבים על גבול הלבנון 43 מעלות וכל אמצעי הצינון שהופעלו כשלו



גל החום ממשיך להכות בלולים. מזכיר ארגון מגדלי עופות, יעקב כהן, מסר כי 200 אלף עופות מתים כבר פונו מהלולים שנפגעו והתמותה והפינוי נמשכים. עד כה כשלו כל אמצעי הצינון והאוורר שהופעלו בלולים בניסיון למנוע את האסון. לדברי כהן, אמצעי הצינון מיועדים לספק תשובות לעומס חום ברמה סבירה, אך לא לעומס החום קיצוני השורר במדינה בימים האחרונים.



עיקר הנזקים נגרמו ללולים במושבי הגליל, בהם מרוכז 65% מענף הלול בישראל. בשבת הגיע גל החום בגליל לשיא ובמושב אביבים שעל גבול לבנון נמדדו בשעות הצהרים 43 מעלות צלזיוס. מחברת הביטוח הממשלתית "הקרן לנזקי טבע בחקלאות" (קנ"ט), המבטחת את מרבית החקלאית במדינה, נמסר אתמול שהיקף תמותת העופות עשוי להגיע למיליון עופות.







השי רובין, מנכ"ל מפעלי "חבל מעון" המרכזים את גידול הירקות בנגב המערבי, אמר כי לא ניתן בשלב זה לעמוד את היקף הנזקים לענף החקלאים. כרגע, צופים נזקים לענף גידול הבוטנים המיועדים ליצוא.



נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי, שהוא הבעלים של מטעי פרי במושבה מטולה, מסר כי אלפי טונות של פירות נשירים הבשילו במטעים טרם זמנם, ומאחר שקיים מחסור חמור בעובדים שיקטפו את הפרי הוא נרקב על העצים במטעים. לדבריו, התחייבה ממשלת ישראל להשלים את מכסת העובדים הזרים החסרים לחקלאות ב-2010, שמספרם מגיע ל-4,000, אך עד כה לא עמדתה בהתחייבותה.



זני הפירות העיקריים שנפגעו בגל החום הנוכחי הם אפרסקים, שזיפים, נקטרינות, ענבים ואבטיחים. אמיתי העריך כי בשל ההבשלה המוקדמת שגרמה לאובדן יבולים, צפויים בפירות אלה חסרים בהמשך העונה, ומחיריהם צפויים להאמיר עוד יותר מכפי שהם כיום. עוד אמר כי מכסת המים שהוקצתה לחקלאים השנה, שהיא מצומצמת בכל מקרה, לא תספיק עד סוף העונה בשל ההשקיה המוגברת הנדרשת בימים האחרונים. לדבריו, על רשות המים לספק להם באופן מיידי כמויות מים נוספות.



בשבוע שעבר תבע אמיתי ממשרד החקלאות ומרשות המים תוספת של 2.5 מיליון מ"ק בניסיון להציל 14 מכלייה אלף דונם מטעי אגסים, שנפגעו במחלת הכריכון ורק תוספת של מים עשויה להציל אותם, כדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully