וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המנוף KCPS תשקיע עד 116 מיליון שקל באשראי ובמניות של חברת טראס השקעות

מיכאל רוכוורגר

2.8.2010 / 17:30

ההשקעה של הקרן מחלצת את טראס מהסדר חוב עם בעלי האג"ח, והופכת את החברה לפרטית



קרן מנוף kcps הגיעה להסכמות עם חברת הנדל"ן טראס השקעות, שבשליטת משפחת שוסטר, לגבי העמדת האשראי והשקעה בהון המניות של החברה. בכך טראס נמנעת מהסדר חוב פוטנציאלי עם מחזיקי אג"ח א' של החברה, וממימוש אגרסיבי של נכסיה תחת לחץ.



נכון לסוף מארס 2010 היקף המאזן של טראס השקעות (המחזיקה רק באג"ח סחיר כשמניותיה אינן נסחרות בבורסה) נאמד ב-80 מיליון שקל. עיקר נכסיה של החברה בישראל, והוא כולל בין השאר פרויקט להקמת מרכז מסחרי ומשרדים בנתניה, פרויקט "המושבה" המרכז המסחרי בגדרה, מרכז מסחרי נוף גולן בבני יהודה, מרכז מסחרי בנס ציונה, קרקע בייעוד לתעשייה ולוגיסטיקה בקריית גת, פרויקט למסחר, מגורים ומלונאות בנתניה, פרויקט למגורים בגבעתיים ועוד.



במסגרת ההסכמות בין הצדדים, הקרנות של kcps יעמידו לטראס הלוואה צמודת מדד של 50 מיליון שקל ברוטו. למעשה מדובר בכ-41 מיליון שקל נטו, שכן הקרן תקבל באופן מיידי החזר של כ-9 מיליון שקל בגין תשלום ריבית מראש.



החברה מציינת כי ההלוואה תישא ריבית שנתית של 6.5% בתוספת מע"מ, אך בהתחשב בכך שהחלק העיקרי של הריבית ישולם מראש מדובר בריבית אפקטיבית גבוהה יותר. ההלוואה אמורה להיפרע ב-3 תשלומים שנתיים שווים במהלך סוף דצמבר בכל אחד מהשנים 2013–2015. לטראס גם ניתנה הזכות לפרוע בכל פעם לפחות שליש מקרן ההלוואה ומתשלומי הריבית. טראס התחייבה להעמיד לטובת ההלוואה בטחונות על נכסים, וכן לעמוד באמות המידה הפיננסיות שנקבעו במסגרת ההסכמות בין הצדדים.



טראס מציינת כי התמורה שתתקבל באמצעות ההלוואה תשמש את החברה בין השאר לפירעון מוקדם של מלוא יתרת הקרן והריבית בהיקף של כ-37.5 מיליון שקל (מתוך סכום זה, כ-5.5 מיליון שקל מוחזק על ידי החברה), ובכך תהפוך טראס לחברה פרטית שלא תהיה חייבת לדווח על תוצאותיה הכספיות. לחברה נותרו עדיין חובות בנקאיים שנאמדו נכון לסוף מארס 2010 ב-35 מיליון שקל.



עוד סוכם, לבקשת טראס, כי kcps תוכל להעמיד לחברה הלוואה נוספת של עד 50 מיליון שקל. בנוסף, הקרן התחייבה להשקיע עד 16 מיליון שקל תמורת הקצאת מניות בטראס, כך שבסך הכל עשויה להגיע ההשקעה של kcps בטראס ל-116 מיליון שקל.



גם הבעלים של טראס יעמידו לרשות החברה הלוואת בעלים של 24 מיליון שקל, שתהיה נחותה להחזר מההלוואה של kcps, שיומרו לאחר מכן להון המניות של טראס. המהלך יחזק את הונה העצמי של החברה שעמד על 2.5 מיליון שקל בסוף מארס 2010.



משפחת שוסטר פעילה בייזום נדל"ן בארץ ובעולם למעלה מ-20 שנה, במהלכן בנתה אלפי יחידות דיור, מרכזים מסחריים ובנייני משרדים. לאחרונה סיימה הקבוצה לבנות ולשווק את פרויקט yoo by gramercy starck במנהטן.



קרן kcps מנוף הוקמה במאי 2009 על ידי משרד האוצר. השותפים המנהלים הם צבי פורמן, שי אילון, גבי לב, הדי בן סירא וצפי הדר ריכטר. יו"ר ועדת ההשקעות של הקרן הינם יוסי דאובר ופירמת ניהול ההשקעות kcps הבינלאומית. הקרן, לצד הקרנות בראשית ואוריגו, הוקמה לצורך סיוע לחברות שנקלעו לקשיים ואינן מסוגלות למחזר את חובותיהן. עד כה השקיעה הקרן כ-350 מיליון שקל. מלבד ההשקעה האחרונה בטראס, השקיעה הקרן בחברות כמו תדהר (85 מיליון שקל), צור שמיר (50 מיליון שקל), ריט 1 (45 מיליון שקל) ומשכנות כלל (65 מיליון שקל), וכן מנהלת מגעים להשקעה בחברות נוספות.



שי אילון והדי בן סירא, שותפים מנהלים בקרן kcps מנוף, ציינו כי: "אנו מאמינים במנהלים עתירי הנסיון ורואים פוטנציאל משמעותי להמשך פעילותה של החברה ולהשבחת נכסיה. אנו מאמינים כי ההשקעה בטראס תייצר תשואה ראויה למשקיעינו". את kcps ייצגו עו"ד שרון אמיר ועו"ד עידן לידור ממשרד נשיץ ברנדס ואת חברת טראס השקעות ייצגו עו"ד גבי הייק ועו"ד דורון קוויאטק ממשרד מ. זליגמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully