וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: הצריכה הפרטית צפויה להוביל התאוששות כלכלת ארה"ב ברבעונים הקרובים

סוכנויות הידיעות

2.8.2010 / 17:56

השיפור בצריכה הפרטית צפוי הודות לעלייה בשכר ושיפור בתנאי האשראי, העריך יו"ר הבנק הפדרלי



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, העריך היום כי הצריכה הפרטית בארה"ב צפויה להתאושש ברבעונים הקרובים ולתמוך בהמשך התאוששות הכלכלה האמריקאית. בנאום במדינת דרום קרוליינה אמר ברננקי כי הצריכה פרטית כמו גם ביקוש מוגבר מצד עסקים צפוי לתמוך בצמיחה הכלכלית, אשר התבססה עד כה על תמריצים ממשלתיים והגדלת מלאים מצד עסקים.



"במיוחד במגזר משקי הבית, נראה כי צפויה התאוששות בצריכה הפרטית הריאלית ברבעונים הקרובים מהקצב המתון שנרשם באחרונה, הודות לעלייה בשכר ושיפור בתנאי האשראי", אמר ברננקי. עם זאת, המשך החולשה בשוק הדיור, נתוני יסוד כלכליים עגומים ותנאים קשוחים בשוק האשראי מונעים השקעות בבנייני משרדים, מלונות ומרכזי קניות, הוסיף ברננקי.



שוק העבודה אף הוא ממשיך להיות חלש, הוסיף ברננקי אשר העריך כי יחלוף "פרק זמן משמעותי" בטרם יצליח שוק העבודה להשיב לעצמו את כמעט 8.5 מיליון המשרות שאיבד בשנים 2008 ו-2009.



"אבטלה ארוכת טווח לא רק יוצרת קשיים יוצאי דופן בטווח הקצר לעובדים ומשפחותיהם, אלא גם גורם לשחיקה בכישורים אשר עלולה להיות בעלת השלכות שליליות ארוכות טווח על התעסוקה של עובדים ושכרם", אמר ברננקי.



למרות שמצב המערכת הבנקאית השתפר באופן ניכר מאז המשבר, בנקים רבים ממשיכים להחזיק בכמות גדולה של חובות בעייתיים ותנאי האשראי שמעניקים הבנקים ממשיכים להיות קשוחים, הוסיף ברננקי.



"יחד עם רגולטורים בנקאיים אחרים, הדגשנו כי בפני הבנקים כי עליהם לעשות כל שביכולתם לענות על הצרכים של לווים בעלי דירוג אשראי טוב, ובכלל זה עסקים קטנים", אמר ברננקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully