וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמיר מסכם ההשקעה בדיגל בהפסד של 40 מיליון שקל; יעביר המניות למחזיקי האג"ח ללא תמורה

מיכאל רוכוורגר

2.8.2010 / 17:49

העברת המניות כפופה להסכמתו של יהודה לוי, שותפתה של מבטח שמיר בגרעין שליטה בדיגל



חברת , שבשליטת מאיר שמיר, בדרך לסכם השקעה כושלת בחברת הנדל"ן דיגל השקעות (34.64%), המצויה במצוקת נזילות קשה. מבטח שמיר, שצפויה להפסיד 40.3 מיליון שקל, תעביר ללא תמורה למחזיקי אג"ח א' של דיגל את אחזקותיה בחברה ששווין מגיע ל-7 מיליון שקל. בכך, סביר להניח, במבטח שמיר מקווים כי יוכלו להימנע מעימותים נוספים עם מחזיקי האג"ח. העברת המניות כפופה להסכמתו של יהודה לוי, שותפתה של מבטח שמיר בגרעין שליטה בדיגל.



שמיר מנסה לרכוש בימים אלה את השליטה בתנובה מקרן איפקס תמורת 750 מיליון דולר, או לחלופין למכור את אחזקותיו בחברת מזון. זאת בעוד שדיגל אינה מצליחה מזה שנה וחצי להגיע להסדר לפריסת חובות עם מחזיקי האג"ח ועם בנק לאומי, להם היא חייבת להם כ-150 מיליון שקל (מתוך סכום זה כ-90 מיליון שקל ללאומי והיתר לבעלי האג"ח).



לאחרונה, בנק לאומי - הממן את פרויקט הדל של החברה נוף ציון בירושלים - האריך בחודש לדיגל אולטימטום שלפיו אם היא לא תפרע את מלוא חובותיה לבנק הוא יפעל להעמדת מלוא החוב לפירעון מיידי. גם הבנקים האירופיים דורשים מחברות הבנות של דיגל לפרוע חובות.



דיגל לא שילמה ביוני 2009 למחזיקי אג"ח מסדרה א' תשלומי קרן וריבית של 15.8 מיליון שקל. מאז החלה במגעים להסדר חוב, שכלל הקצאה של כ-20% ממניות החברה למחזיקי האג"ח, תוספת ריבית ובטוחות נוספות תמורת דחיית תשלומי הקרן וריבית בעד 3 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully