וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסי הפיתוח ייקרו את מחירי הדירות"

אורה קורן

2.8.2010 / 21:30

לדברי נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, המסוי החדש ייקר את עלויות הפיתוח, ואלה יושתו על רוכשי הדירות והמבנים האחרים

מסי הפיתוח שהכנסת אמורה לאשר בשבוע הבא יגרמו לעליית מחירי הדירות בישראל, כך אמר היום שרגא ברוש, נשיא לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים. לדבריו, המסוי החדש ייקר את עלויות הפיתוח, העומדות כיום על 5.5 מיליארד שקל, בעוד 3 מיליארד שקל נוספים, ואלה יושתו על רוכשי הדירות והמבנים האחרים.

מלשכת התיאום נמסר, כי בשבוע הבא תדון ועדת הפנים של הכנסת באישור הטלת מס פיתוח. החלטת ממשלה על הטלתו התקבלה במאי 2009 לצד שורה של מסים מוניצפליים חדשים הנקראים מסי פיתוח.

חלק מהמסים יחליפו את מנגנון היטלי הפיתוח הקיים ברשויות המקומיות, כאשר לרשויות תהיה אפשרות לחרוג בעד 40% מגובה המס שייקבע.

היטלי פיתוח הינם היטלים שמשולמים כיום על ידי יזם אשר בונה מבנים חדשים, למימון הקמת התשתיות באיזור. גובה היטלים אלו מסתכם בכ-5.5 מיליארד שקל בשנה. ככל הנראה, במנגנון החדש יוטל המס על כלל התושבים והעסקים ברשות המקומית.

חלק ממס הפיתוח כולל מסים חדשים לחלוטין ובהם - מסי מוסדות ציבור ומסי שטח ציבורי פתוח. מנגנון הגבייה וגובה המס עדיין לא הוגדר למרות שהמס היה אמור להכנס לתוקף בנובמבר 2009 ונדחה בהחלטת ממשלה לינואר 2012.

על פי תחשיב שערכה התאחדות הקבלנים, הטלת המס, עם האפשרות לחריגה של עד 40% תביא לגלגולו של המס מהיזמים, אשר ישלמו אותו לרשויות המקומיות, אל קוני הדירות, מהלך שיביא לעלייה מיידית במחירי הדירות.

על פי ניתוח שערכה לשכת התיאום, ועדה מיוחדת אמורה לקבוע את מבנה המיסוי החדש כאשר לא הוגדרו בתקנות כיצד המודל החדש יתייחס למי שכבר שילם או משלם היטלי פיתוח.

על פי הצעת החוק אשר עברה כבר קריאה ראשונה, תתאפשר הטלת מס על בעלי מבנים שגילם מעל 25 שנה ושכבר שילמו היטלי פיתוח בעבר. מנגד, נקבע כי המדינה פטורה מתשלום המס החדש על מבניה.

"לא ייתכן שממשלה אשר שבה ומצהירה על הורדת שיעורי המס במטרה לתמוך בפעילות העסקית, שבה ומגלגלת מסים חדשים דרך הדלת האחורית", אמר ברוש. "המסים והאיגרות המוניציפליות בישראל הינם מהכבדים בעולם ועל פי סקרים שערכנו, אחת הסיבות המרכזיות להוצאת פעילויות מחוץ לישראל היא גובה המסים המוניציפליים לצד הרמה הנמוכה של השירותים ברשויות המקומיות, אשר אינן מחוייבות לאף סל שירותים".

"אם צריך, אנו נהיה שומר הסף ובכל פעם שינסו להגניב מס או היטל נוסף ללא היוועצות והסכמה - נתנגד לכך", הוסיף ברוש. לדבריו, המדינה פועלת להפחתת המעמסה על תקציב המדינה ומעבירה אותה לאזרחים, הן דרך מחירי הדירות והן באופן ישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully