וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: מירי בוהדנה ביזתה החלטה של בית משפט למעלה מ-4 שנים

נורית רוט

2.8.2010 / 19:34

השופט: "בוהדנה העלימה מבית המשפט מסמכים חיוניים שהיו ברשותה ובשליטתה ובית המשפט רואה זאת בחומרה רבה"



בית משפט השלום בתל אביב מתח בשבוע שעבר ביקורת על הדוגמנית והשחקנית מירי בוהדנה, על שביזתה את החלטת בית המשפט ולא מילאה אחריה במשך מעל 4 שנים.



"אף אם בוהדנה עבדה כעצמאית בתקופה הרלוונטית, הרי שעל פי דין היה עליה לנהל פנקסי תקבולים ותשלומים, פנקסי חשבוניות וקבלות ופנקס דיווחים למס הכנסה ולמע"מ, וכן היה עליה להגיש דו"חות שנתיים למס הכנסה. מסמכים אלה הינם למעשה ספרי הנהלת החשבונות של המשיבה, אך היא לא טרחה לגלות ולהמציא דבר מכל אלה למבקשת או לבית המשפט", קבע השופט מיכאל תמיר.



ההחלטה ניתנה במסגרת הליכים משפטיים שמתנהלים בין לאה גלובוס, לשעבר הסוכנת של בוהדנה, נגד בוהדנה.



תחילת היחסים בין הצדדים היתה ביוני 2000, כאשר בוהדנה חתמה על הסכם בו התחייבה כי גלובוס תייצג אותה באופן בלעדי משך חמש שנים. גלובוס טענה כי בוהדנה הפרה את החוזה ועברה לסוכנות לוק.



לאור זאת, הגישה גלובוס תביעה נגד בוהדנה לגילוי כל ההסכמים עם גופים ועם מפרסמים, עליהם חתמה בין יוני 2000 ליוני 2005 שלא באמצעות גלובוס. בוהדנה טענה להגנתה כי היא בחרה לעבוד עם סוכנות לוק, שם הציעו לה שינוי של התדמית הפרועה שדבקה בה.



בפסק הדין, שניתן במארס 2006, קבעה השופטת אסתר דודקביץ כי לגלובוס זכות לתבוע את הכספים שלגביהם היא מבקשת לקבל חשבונות. השופטת קבעה כי במהלך המשפט הודתה בוהדנה עצמה כי ידעה והבינה שהחוזה עומד בתוקפו, אלא שהיא בחרה להפר אותו על מנת לקדם את הקריירה שלה. משבחרה לנהוג כך, קבעה השופטת, אין לה להלין אלא על עצמה. לפיכך חויבה בוהדנה לגלות לגלובוס את כל ההסכמים עליהם חתמה בעצמה - או באמצעות סוכנות לוק - וכן את ספרי הנהלת החשבונות המתייחסים לכל הכנסותיה בתקופה הנדונה.



בתביעה הנוכחית טענה גלובוס כי על פי מצוות בית המשפט בתביעה למתן חשבונות, שלחה בוהדנה לגלובוס את דו"ח ההכנסות ביולי; זאת, ארבעה חודשים לאחר מתן פסק הדין, ותוך ניסיון לסכל את אותו, כך נטען.



בינואר 2010 קיבל בית המשפט את התביעה שהגישה גלובוס, וחייב את בוהדנה לשלם לגלובוס כ-116 אלף שקל בגין הפרת הסכם ייצוג שנערך ביניהן.



בהמשך הגישה גלובוס בקשה לביזיון בית משפט נגד בוהדנה כיוון שלא גילתה מסמכים הקשורים להכנסותיה בשנים 2000-2005.



השופט תמיר חייב את בוהדנה להציג את כל המסמכים, כולל מסמכי צד ג' של סוכנות לוק, תוך 21 יום, וכן חייב את בוהדנה בשכר טרחת עו"ד בסכום של 50 אלף שקל. אם לא תמציא את המסמכים בתום 21 יום תחויב בוהדנה ב-50 אלף שקל נוספים וב-1,000 שקל לכל יום נוסף של איחור. "בוהדנה העלימה מבית המשפט מסמכים חיוניים שהיו ברשותה ובשליטתה ובית המשפט רואה זאת בחומרה רבה", נכתב. גלובוס יוצגה על ידי עו"ד ד"ר יוסי כהן ועו"ד מימון אביטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully