וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ירי הטילים על אילת: הישראלים לא ממהרים לבטל את חופשותיהם

זוהר בלומנקרנץ

3.8.2010 / 7:01



>> ירי הטילים אתמול לעבר אילת ועקבה הביא לביטולי נסיעות - אך בהיקף מצומצם יחסית. מארגני הנסיעות חוששים מפני השלכה שלילית רחבה יותר על תנועת הישראלים ליעדים אלה. ואולם בשלב זה ממשיכות חברות התעופה והתיירות בפעילותן הסדירה.

הירי התרחש בשיאה של עונת הקיץ ביעדים אלה - יממה אחת בלבד לאחר שחברת אל על חנכה קו תעופה פנים-ארצי סדיר מנתב"ג לאילת ורגע לפני שחברת ארקיע מתחילה לטוס ישירות נתב"ג לעקבה. גם בחצי האי סיני שוהים כעת מטיילים ישראלים.



"לשמחתנו, נרשמו מעט מאוד ביטולים לאילת - שישה בלבד בסוף השבוע הקרוב", אמר דורי שושן, סמנכ"ל השיווק של חברת התעופה ישראייר. "הביקושים לחבילות נופש וטיסות חזרו למסלולם, ואנו מקווים כי מדובר באירוע חד-פעמי שלא יפגע בתיירות לעיר בחודש השיא, וכי התפוסה הגבוהה במלונות תישמר ואף תעלה".



לדברי מנכ"ל ארקיע, גד טפר, בחברה לא עושים כרגע שום שינוי - לא בפעילות לאילת ולא בטיסות לעקבה. על ירי הטילים לאזור הדרום שמע טפר בקייב, שם שהה אתמול כחלק ממשלחת שנועדה לקדם את תנועת התיירים מאוקראינה לאילת. "אני נמצא כאן עם קבוצת מלונאים מישראל, ואנו ממשיכים בפעילות כרגיל", אמר. "אני מקווה שהדברים ישובו לשגרה במהרה". .



גם באל על משדרים עסקים כרגיל: "אין ביטולים. כל הטיסות לאילת מלאות השבוע", אמרו בחברה. באל על מעריכים כי גם לא יהיו ביטולים בטיסות לאילת. "הנוסעים מבינים כי מדובר במטח אחד, שמתרחש לעתים רחוקות מאוד וזהו; לא מדובר במצב דומה לזה שבשדרות למשל", מסרו. אל על מפעילה שלוש טיסות ביום, חמש פעמים בשבוע, בקו החדש לאילת - במטוס מדגם בואינג 737.



לדברי רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסת"א, לעת עתה אין שום השפעה של הירי על מצב ההזמנות. "אוגוסט הוא חודש עם תפוסת שיא באילת", אמר. "כ-400 אלף ישראלים ינפשו החודש בעיר". בכל הנוגע לעקבה וסיני הוסיף קרסו כי התנועה לעקבה עדיין מועטה, ומדובר על אלפים בחודש; מספר הישראלים הנופשים בסיני נמוך לעומת שנות השיא, בעקבות אזהרות המטה ללוחמה בטרור, וכ-50 אלף איש אמורים לצאת לסיני, מרביתם ערבים ישראלים.



מנתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) עולה כי כ-38 אלף ישראלים עברו לסיני ביולי, ו-48 אלף נוסעים טסו ביולי מנתב"ג לאילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully