וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נופשים בקיץ וגם חוסכים כסף?

רינה רוזנברג

3.8.2010 / 8:15

מי שעדיין לא הזמין חופשה יכול לעשות זאת גם ברגע האחרון, ותמורת היומיים הראשונים של בית הספר, יוכל לחסוך עד 30% במחיר החופשה

לוח השנה מראה שכבר הגענו לעונה הלוהטת ביותר בתיירות - חודש אוגוסט. אף שמדובר בחודש עם ביקושים גבוהים מאוד לנופש בחו"ל, גם מי שעדיין לא הזמין חופשה בחו"ל יכול לממש את הרצון לנפוש עם המשפחה ברגע האחרון. ומי שיהיה מוכן לוותר גם על יומיים של לימודים - יוכל לנפוש במחירים נמוכים באופן משמעותי.

"אנחנו רחוקים מלהיות על הקצה מבחינת מספר המקומות הפנויים לנופש בחו"ל", אומר אריאל אטיאס, מנכ"ל וואלה טורס. "רואים את זה במיוחד ביעדי הנופש של אגן הים התיכון - כמו רודוס, כרתים ובורגס - המהווים תחליף לטורקיה".

עם זאת, אטיאס טוען כי במערב אירופה המצב שונה. "יש עדיין מקומות, אבל המחירים גבוהים ב-10%-20% מהתקופה המקבילה בשנה שעברה", הוא אומר. "מדובר באפקט טורקיה - הנופשים הקבועים של טורקיה החליפו את היעד למערב אירופה, הביקוש עלה - והמחיר בהתאם".

גלית זכאי, סמנכ"לית השיווק של אשת טורס, מציינת כי עיקר הביקוש הוא לחופשות של חמישה ימים ויותר. לדבריה, זאת מכיוון ש"לא כל יום יוצאים לנופש משפחתי - וכשזה קורה, מעדיפים חופשה ארוכה".

אז איך ייתכן שבתקופה הכי עמוסה בשנה מבחינה תיירותית יש עדיין מקומות פנויים? זכאי מסבירה כי אוגוסט השנה שונה מעט מבחינה תיירותית בגלל המתיחות עם טורקיה, שגרמה לרבים לנתב את ההזמנות למקומות אחרים, בין השאר לטובת תיירות פנים. לדבריה, ייתכן גם שאנשים שבדרך כלל נוסעים לטורקיה לא החליטו עדיין היכן לבלות השנה לנוכח המצב, ומכאן המקומות הפנויים".

לא מצליחים להשלים את החסר של טורקיה

מי שחשב שיצליח לבלות בנופש נוסח טורקיה במחיר של טורקיה - טעה. לדברי אטיאס, המחירים באזור אגן הים התיכון גבוהים יותר מאלה של טורקיה. הסיבה לכך, לדבריו, היא שבעידן הנסיעות לטורקיה הביקוש היה רב, ולכן הסיטונאים יכלו להרשות לעצמם להרוויח פחות על כל חבילת נופש שמכרו. ואולם ברודוס, כרתים ומקומות אחרים באזור זה מספר העסקות שנסגרות נמוך יותר, ולכן הרווח שכל סיטונאי אמור לעשות על כל עסקה צריך להיות גבוה יותר - כדי להגיע לרווח כולל דומה.

אטיאס טוען עוד כי הביקושים לנופש בקיץ הנוכחי נמוכים בכ-10% לעומת השנה שעברה, מכיוון שכל יעדי אגן הים התיכון אינם מצליחים להשלים את החסר שיצרה טורקיה.

סיבה נוספת לירידה בביקוש הקיץ היא הסמיכות בין החופש הגדול לחגי תשרי. בניגוד לשנים קודמות, שבהן היה בדרך כלל מרווח של כמה שבועות בין אוגוסט לתשרי, הרי שהשנה יחול ראש השנה כבר ב-8 בספטמבר. המשמעות היא שחופשת הקיץ תימשך באופן כמעט ישיר עד סוף ספטמבר. לדברי אטיאס, ייתכן שכמה מנופשי אוגוסט המסורתיים ממתינים עם הנופש לתקופת החגים.

"החיבור בין אוגוסט לתקופת החגים מרע את מכירות הקיץ, ואף שעדיין אין לנו נתונים סופיים אנו צופים שהחודש יהיה טוב פחות מבשנה שעברה", אומר רונן קרסו, סמנכ"ל שיווק באיסתא. "רבים מאלה שמתלבטים מתי לנסוע, יבחרו אולי לחכות כבר לתקופת החגים".

לא רק המשווקים ייפגעו מכך, אלא גם הלקוחות. כתוצאה מהחיבור בין החופש הגדול לחגים, הנוסעים לא ייהנו השנה מאותה תקופה מסורתית של כמה שבועות בספטמבר שבהם המחירים צונחים עד לבוא החגים.


ומה צפוי לקרות למחירי הנופשים בתקופת החגים? "אנו צופים שתהיה ירידה קלה במחירי החופשות בחו"ל", אומר גלעד ברובינסקי, מנהל השיווק בדיזנהויז. "זאת מכיוון שחופשת הקיץ היא חופשה בינלאומית, ואילו חגי תשרי הם יהודיים ובעיקר ישראלים נופשים בהם - מה שמביא לירידה בביקוש".

עם זאת, קרסו טוען כי המחירים של חבילות הנופש ליוון ולבולגריה בחגים ובאוגוסט דומים, בעוד שהטיסות למערב אירופה באוגוסט יקרות יותר מאלה שיוצעו בחגים.

במערב אירופה אין הבדלים במחיר

מי שרוצה למצוא נופש במחירים נמוכים יותר, יצטרך לחכות לשבוע האחרון של אוגוסט שטומן בחובו גם את הימים הראשונים של ספטמבר - הימים הראשונים של שנת הלימודים. אם אתם מוכנים להשלים עם העובדה שהילד שלכם יפספס את היום הראשון ללימודים, תוכלו להשיג נופש במחירים נמוכים בעשרות אחוזים מאלה שמוצעים לאמצע אוגוסט.

מבדיקה אקראית שערכנו ב-1 באוגוסט באתר איסתא בכמה בתי מלון ברודוס, עולה כי נרשמת ירידה של 170-200 דולר לאדם בשבוע שבין ה-29 באוגוסט עד ה-2 בספטמבר, לעומת השבוע של 15-19 באוגוסט. בחבילות הנופש לכרתים נמצאו הבדלים של 170-230 דולר לאדם. לעומת זאת, ביעדים במערב אירופה - כמו רומא, לונדון ופאריס - לא נמצאו הבדלי מחירים בתאריכים האלה, מלבד בברצלונה. המחירים ליעד זה בשבוע של סוף אוגוסט היו נמוכים בכ-270 יורו לאדם.

השוואה בין מחירי חבילות הנופש בסוף השבוע האחרון של אוגוסט לעומת סוף השבוע הראשון של ספטמבר, לא העלתה הבדלים משמעותיים.

זכאי מסבירה את ההבדל בירידת המחירים בין מערב אירופה לאגן הים התיכון בכך שבאירופה מחיר שירותי הקרקע אינו יורדים בספטמבר, לעומת אזור אגן הים התיכון שבו עלויות שירותים אלו מופחתת. בהתאם לכך, גם מחיר העסקה יורד.

לדברי אטיאס, הסיבה לפער בירידת המחירים ביעדים השונים נעוצה בכך שמערב אירופה מיועדת מלכתחילה גם לזוגות שאינם תלויים בילדים ולכן אינם מוגבלים בתאריכים. כתוצאה מכך, מדינות היבשת אינן ממהרות להוריד מחירים בתום החופש הגדול. לעומת זאת, אתרי הנופשונים של יוון ובולגריה וגם ברצלונה ידועים כיעדים למשפחות, והביקוש להם יורד באופן מסורתי בתחילת שנת הלימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully