וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין חשמל - אבל משרד הפנים ממשיך בסחבת הסולארית

אבי בר-אלי

3.8.2010 / 7:01



>> בעוד שהוויכוח סביב מצוקת החשמל בעיצומו, ממשיכה הסחבת באישור תוכנית המתאר הארצית למתקנים סולאריים בינוניים. ל-themarker נודע כי עו"ד תלמה דוכן מונתה אתמול לחוקרת החדשה שתבחן את ההשגות לתוכנית תמ"א 10 (ד/10). זאת, לאחר פרישתו של החוקר הקודם, ד"ר בנימין היימן, מחשש לניגוד עניינים. דוכן נחשבת אחת הדמויות הבולטות בענף התכנון, ובין היתר שימשה חוקרת בתוכנית הסטטוטורית לאישור הרכבת הקלה בגוש דן.

התמ"א היא תנאי להקמת מערכות סולאריות פוטו-וולטאיות (p.v) בינוניות על גגות או קרקעות. מינוי דוכן צפוי לעכב את אישורה בכמה חודשים, אף שמינהל התכנון התחייב בינואר לאשרה בתוך חצי שנה. התמ"א אמורה היתה להידון בחודש שעבר אך הוסרה מעל סדר היום ברגע האחרון, בעקבות הודעת היימן על ניגוד העניינים.



בתוך כך, הנחית בשבוע שעבר מנהל התכנון מכה נוספת על החברות הסולאריות הגדולות, לאחר שקבע כי התוכניות להקמת תחנות כוח סולאריות גדולות יועברו מהמועצה הארצית למסלול ות"ל (ועדה לתשתיות לאומיות), לרבות תוכניות שכבר החל קידומן הסטטוטורי. הנפגעים מההחלטה הם לפחות ארבעה פרויקטים גדולים שכבר מקודמים מזה כשנה במסלול התכנוני המקורי, ובהם הפרויקטים של חברת סאן-ריי באורים, נבטים וזרועה (150 מגה-ואט) והפרויקט של שיכון ובינוי בצאלים (100-120 מגה-ואט).



יו"ר איגוד חברות אנרגיה מתחדשת, עו"ד איתן פרנס, מסר בתגובה כי החלטת מנהל התכנון תרחיק יזמים מהענף, וכי פרויקטים אלה יכולים היו להוסיף מאות מגה-ואטים למשק ולסייע במתן מענה לגידול בביקושים בשעות שיא הצריכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully