וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי אריסון ודנקנר השקעות לא יוכלו לבנות בעתלית

מאת רנית נחום-הלוי

3.8.2010 / 7:01

בלעדי הוועדה המחוזית דחתה את תוכנית הבנייה מול ים, להקמת 216 דירות בעתלית, עד לקביעת חלופה לתוכנית המתאר. עד היום התקיים דיון אחד בתוכנית המתאר, והדיונים צפויים להימשך בחודשים הקרובים



>> חמש שנים לאחר שחברת לימור לפיתוח, חברה בת של חברת תעשיות מלח שבשליטת שרי אריסון, הובילה תוכנית לבניית 216 דירות על הקרקע בעתלית - החליטה הוועדה המחוזית חיפה לדחות את התוכנית.

התוכנית קודמה בשיתוף פעולה עם הוועדה המקומית, עד שזו חזרה בה לפני כמה חודשים, והחליטה לגנוז אותה עד לקידום תוכנית המתאר. הוועדה המחוזית קיבלה את חוות הדעת של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חוף הכרמל, וטענה כי יש להמתין עד לקביעת חלופה ראויה לתוכנית המתאר לעתלית.



התוכנית נקראת "מול הים", ולה שותפים חברת דנקנר השקעות של דלק נדל"ן שבבעלות יצחק תשובה ובני משפחת רוטשילד, שאותם מייצג היזם עמיהוד רוטשילד רמות. מדובר בשטח פרטי המשתרע על פני כ-103 דונם במתחם נ' בעתלית, בקצה בריכות המלח, באזור הדרומי ובמשולש שבין קיבוץ נווה ים ושכונת נווה הפרחים.



באמצעות התוכנית ביקשו היזמים להרחיב את עתלית על ידי הקמת שכונת מגורים חדשה. התוכנית כוללת גם את הנגשת החוף לציבור ופיתוח הטיילת. עד כה התקיים דיון אחד בתוכנית המתאר, והדיונים צפויים להימשך בחודשים הקרובים.



את התוכנית מקדמים בעשר השנים האחרונות יזמיה, שהשקיעו בכך מאות אלפי שקלים. בחמש השנים האחרונות קידמו היזמים את התוכנית בשיתוף הוועדה המקומית חוף הכרמל. לטענת היזמים, החלטת הוועדה המקומית אינה סבירה, היות שהיא פעלה איתם לקידום התוכנית: "ההחלטה צריכה להדאיג כל יזם שמסתמך על הבטחת הרשויות. גופים אלה התערבו בתכנון וכעת חזרו בהם, תוך שהם גורמים לנו נזק של מיליוני שקלים".



מדנקנר השקעות ותעשיות מלח לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully