וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השימוע לא עזר: יו"ר רשות החשמל יודח מתפקידו

אבי בר אלי

3.8.2010 / 8:45

חודש וחצי לאחר השימוע שערכו לו, יודיעו שרי התשתיות והאוצר לאמנון שפירה כי יבקשו מהממשלה לאשר את הדחתו. לפני כחצי שנה שפירה מתח ביקורת על עוזי לנדאו בראיון עיתונאי

שר התשתיות, עוזי לנדאו, ושר האוצר, יובל שטייניץ, החליטו להדיח מתפקידו את יו"ר רשות החשמל, אמנון שפירה - כך נודע ל-TheMarker. זאת, בתום שימוע שערכו לו השרים לפני שישה שבועות. החלטת השרים התעכבה מאחר ששטייניץ נמנע בשבועות האחרונים מלחתום על הודעת ההדחה - אך עשה זאת השבוע, לאחר שסיים את תקופת דיוני התקציב. לפי הערכות, יפנו שטייניץ ולנדאו במהלך השבועות הקרובים לממשלה כדי לאשר את הליך ההדחה בהצבעת שרים, לאחר שיגובש רוב להדחה במליאת רשות החשמל.

הדחת יו"ר רשות נדרשת באישור ממשלה על דעת מליאת הרשות. זו מאוישת כיום בארבעה נציגים בלבד: שפירה עצמו, שני נציגי משרדי התשתיות והאוצר, וכן דח"צ (דירקטור חיצוני) מטעם שר התשתיות. לשפירה שמורה הזכות לערער על הדחתו בפני נציבות שירות המדינה, והוא עשוי אף לפנות לערכאות משפטיות.

לפני כחצי שנה פתח לנדאו בהליכים להדחת שפירה מתפקידו, לאחר שהתברר כי הרשות מתעתדת להוזיל את תעריפי החשמל בעקבות כניסת הגז הטבעי, ולאחר ששפירה מתח ביקורת על השר בראיון עיתונאי. ההדחה נומקה בהתנהלות בלתי ראויה מצדו של שפירה, ניהול לקוי של הרשות ואי-יישום של מדיניות הממשלה. זאת, תוך שהם מציינים כי ללשכות הגיעו תלונות על אופן ניהולו של שפירה, אשר נגעו בין היתר בחוסר שקיפות, עיכובים וליקויים בהעסקת כוח האדם.

שפירה טען כי מדובר בניסיון להתערבות פסולה בעבודה המקצועית של רשות החשמל משיקולים זרים, וכי "לא ייתכן שהוזלת תעריפים תהיה עילה לפיטורי יו"ר רשות". ואולם ראשי מטות השרים טענו בתגובה כי אין מדובר בשאלת עצמאותה של הרשות, וכי "לא ניתן להסכים להתנהלות שיש בה כדי להטיל צל כבד על האמון בין השר הממונה לבין יו"ר הרשות".

לאחר שלנדאו גייס את הסכמת שטייניץ, הודיעו השניים לשפירה על כוונתם לערוך לו שימוע לפני פיטורים. שפירה ביקש לערוך לו שימוע מקדמי נפרד אצל שר התשתיות, אך נדחה. לאחר מכן עתר לבית הדין לעבודה בירושלים, וזה דחה את עריכת השימוע עד שהשרים ימסרו לידיו את פירוט הטענות והמסמכים בקשר להליך הדחתו. השימוע נערך לבסוף באמצע יוני.

במקביל, הוחרפה המתיחות בין משרד התשתיות לבין רשות החשמל, עד כדי נתק של ממש בימים האחרונים. כך למשל, מודרה הרשות מתוכנית הפיתוח למשק החשמל שגיבש המשרד ואמור היה להציג בישיבת הממשלה שלשום. כמו כן, לא יודעה הרשות בדבר כוונת לנדאו להפקיע את סמכויותיה בקביעת תוכנית הפיתוח של משק החשמל, תוך הסמכתו לאשר לחברת החשמל להקים תחנות כוח נוספות במסגרת תוכנית חירום נוספת. מנגד, לא עמדה הרשות בהוראת שר התשתיות להשלים את ההסדרות לתמרוץ ייצור החשמל באנרגיות מתחדשות עד סוף יולי. שפירה מסר אתמול בתגובה: "אני מאוכזב מאוד מהחלטת השרים. לא ברור לי כיצד הגיעו להחלטה זו לאחר מסמך השימוע שהוגש להם. אשקול את צעדי בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully