וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמ"ת הקים מוסד חדש: הממונה על זכויות עובדים זרים

חיים ביאור

3.8.2010 / 7:01



>> משרד התמ"ת הקים בימים אלה מוסד חדש - הממונה על זכויות עובדים זרים בעבודה. תפקידו יהיה להבטיח שמירה על חוקי העבודה ועל זכויות השכר של עובדים אלה. לתפקיד הממונה מונתה עו"ד איריס מעיין.

לדברי מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, שיזם את הקמת המוסד החדש, בידי הממונה יהיו סמכויות לאכיפה פלילית בתחום ההגנה על עובדים זרים ולא רק בתחום השמירה על חוקי העבודה אלא גם מבחינת התנאים הפיסיים שלהם, כמו העמדת מגורים הולמים לעובד הזר והסדרת ביטוח רפואי עבורו.



שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, אמר: "אנו רואים בממונה על זכויות עובדים זרים בעבודה שומר הסף שישגיח כי העסקת העובדים הזרים תתנהל על פי הסטנדרטים שישראל מבקשת לשמור עליהם בשוק העבודה שלה".



מעיין, הממונה על זכויות העובדים הזרים, אמרה שהמוסד החדש נוצר מתוך כך שהעובדים הזרים הם אחת הקבוצות החלשות ביותר בשוק התעסוקה וכוחם לעמוד על זכויותיהם ולהתמקח על תנאי שכרם נמוך בהרבה ביחס לכוחם של עובדים ישראלים. "מסיבה זו למעסיקים רבים יש נטייה להפר את זכויותיהם של העובדים הזרים", אמרה מעיין. "מצב זה גורר אחריו פגיעה בתנאי ההעסקה גם של עובדים ישראלים בכמה מענפי המשק".



עוד היא אמרה כי מוסד הממונה ירכז תלונות על הפרות של זכויות העובדים הזרים, יתערב בהליכים משפטיים המתנהלים נגד מעסיקים הנחשדים בניצול עובדים וגם ייזום תביעות נגד מעסיקים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully