וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאול מרידור ימונה לסגן ראש אגף תקציבים באוצר

מאת מוטי בסוק

3.8.2010 / 7:01

מרידור יחליף את עמית לנג שעובר לחברת פרטנר. יעמוד בראש צוות תשתיות שמרכז את תחומי התחבורה, האנרגיה, המים והחקלאות



>> הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אודי ניסן, הודיע אתמול כי החליט למנות את שאול מרידור לממלא מקום סגן הממונה על התקציבים, במקום עמית לנג. שאול הוא בנם של השר דן מרידור ושל יו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת תל אביב, ליאורה מרידור.

שאול מרידור ימונה במינוי קבוע לסגן ראש אגף תקציבים, כשיעבור מכרז ויקבל אישור של נציבות שירות המדינה. לממונה על אגף התקציבים באוצר עוד ארבע סגנים, לבד ממרידור. מרידור נחשב למועמד ראוי. הוא יחליף את לנג העומד בראש "צוות תשתיות" באגף התקציבים, הצוות שמרכז את תחומי התחבורה, אנרגיה, מים וחקלאות ושאמור לעבור לפרטנר.



מרידור (34), הוא בעל תואר בוגר בכלכלה, פילוסופיה ומדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית. הוא החל את עבודתו באגף תקציבים ב-2002 כרפרנט תחבורה.



במסגרת תפקידיו היה אחראי, בין היתר, על תחום התעסוקה, העלייה והקליטה. בשלוש האחרונות ריכז את תחום המים והחקלאות.



אביו של שאול, דן, היה שר האוצר ב-1996-1997. אמו, ליאורה, היתה בשנות ה-90 בכירה במחלקת המחקר בבנק ישראל.



שאול מרידור היה מועמד במארס 2009 לתפקיד סגן ראש אגף התקציבים, לאחר שחיים פרננדס, שהיה סגן לנושאי אנרגיה, תעשייה, מסחר, תיירות, חקלאות ותקשורת, הודיע על פרישתו מהתפקיד ומהאוצר לטובת קופת חולים לאומית.



למרבה הפלא העדיף ראש אגף תקציבים אז, רם בלינקוב, לדלג עליו. במקומו של פרננדס מונו שני סגנים, ערן פולק ואייל אפשטיין. בכירים באוצר טענו אז כי ההחלטה שלא למנות את מרידור לא היתה חפה משיקולים זרים.



באוצר קיימת תנועה קבועה, של עזיבות וחילופי תפקידים, בשל שיטת הקדנציות. בסוף נובמבר 2009 עזב המנכ"ל ירום אריאב, ובמקומו הגיע לתפקיד מי שהיה נשיא ומנכ"ל נייס, חיים שני. בסוף דצמבר 2009 עזב את האוצר מי שעמד בראש אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ידין ענתבי, ובמקומו מונה פרופסור עודד שריג. השניים נמצאים בתקופת צינון של שנה.



בעקבות העזיבה של ענתבי פרשו מאגף שוק ההון המשנה לענתבי, יואב בן אור, ושני סמנכ"לים בכירים באגף, אריק פרץ ורני נויבאואר.



בסוף 2009 גם עזב את האוצר, אחד מסגני ראש אגף תקציבים, רביב סובל, שהיה אחראי על התחומים החברתיים ועבר להיות החשב של פרויקט הרכבת הקלה בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully