וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל פניציה ירוחם יורחב בהשקעה של 100 מיליון שקל

מאת אורה קורן

3.8.2010 / 7:01

80 מיליון שקל מההשקעה יגיעו מחברת ההשקעות ישראל אקוויטי והיתרה ממענק מדינה. הרחבת המפעל תוסיף כ-50 מקומות עבודה ל-230 הקיימים, ותגדיל את הייצור לכ-1.5 מיליון בקבוקים ביום



>> חברת ההשקעות ישראל אקוויטי (iel) הודיעה השבוע על הרחבת פעילות מפעל בקבוקי הזכוכית פניציה ירוחם, בהשקעה של 100 מיליון שקל, בשלוש השנים הקרובות. מתוכם יושקעו 80 מיליון שקל על ידי ישראל אקוויטי שבשליטת המיליארדר היהודי מורט מנדל ובניהולו של משה וקסלר. 20 מיליון שקל נוספים יתקבלו כמענק השקעות מהמדינה. ההשקעה נועדה להרחבת פעילות המפעל, למכירות בישראל ולהגדלת היצוא.

הרחבת המפעל תוסיף כ-50 מקומות עבודה ל-230 הקיימים. מפעל פניציה, שהוקם בירוחם ב-1968, נרכש לפני כחמש שנים על ידי חברת ההשקעות iel, שהשקיעה בו מאז הרכישה כ-60 מיליון שקל. פניציה היא יצרנית בקבוקי הזכוכית היחידה במדינת ישראל.



משה וקסלר, מנכ"ל iel ויו"ר פניציה אמר, כי "ישראל אקוויטי עוסקת ברכישת חברות ישראליות מתוך מטרה למקסם את יכולתן העסקית, תוך יצירת מקומות עבודה ותרומה לפעילות בקהילה. מפעל פניציה נמצא בחמש השנים האחרונות בתנופת פיתוח, ואני סמוך ובטוח, כי התוכנית החדשה להרחבתו תתרום גם למשק ולחברה הישראלית".



מנכ"ל פניציה, אמנון כהן, אמר כי תוכנית ההרחבה נועדה להגדיל את התפוקה בכ-50% לייצור של כמיליון וחצי בקבוקים ביום.



חברת פניציה מפעלי זכוכית נוסדה בחיפה ב-1934. ב-1968 הועתק המפעל לירוחם ומאז הוא מהווה אחד ממקורות הפרנסה העיקריים עבור תושבי ירוחם ודימונה. בפניציה יש תנור התכה בעל ארבעה קווי ייצור למיכלי זכוכית במגוון דגמים וצבעים, בהתאם לדרישות הלקוח. המפעל מייצר כיום כמיליון בקבוקים ביום.



כחלק ממדיניות השמירה על איכות הסביבה, ממוחזרים בפניציה כל בקבוקי הזכוכית הנאספים בישראל על ידי תאגיד המיחזור א.ל.ה. פניציה הוא המפעל היחידבישראל שממחזר זכוכית. כל בקבוקי הזכוכית שנאספים בישראל על ידי תאגיד המיחזור מועברים לירוחם, נגרסים ומותכים בתנור ההתכה. כ-50% מבקבוקי הזכוכית כיום מיוצרים מזכוכית ממוחזרת.



השימוש בבקבוקי זכוכית בישראל ובעולם עולה בשנים האחרונות בגלל יתרונותיו. המוצר בבקבוק הזכוכית נראה טוב יותר, טעים יותר, איכותי יותר והיגייני יותר, ויש אפשרות למיחזור של 100% מהבקבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully