וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: מנכ"ל מנרב פרויקטים ניסה להונות את שלטונות המס

מאת רנית נחום-הלוי

3.8.2010 / 7:01

דרור קוזניצקי ובעלת מגרש בגבעת שמואל חתמו על הסכם חשאי שכלל את מכירת הבית לקוזניצקי ונועד לחסוך תשלום מסים



>> דרור קוזניצקי - מנכ"ל חברת מנרב פרויקטים ובנו של בעל השליטה בחברה, אברהם קוזניצקי - היה מעורב בניסיון להונות את שלטונות המס במסגרת עסקה פרטית לרכישת מגרש בגבעת שמואל - כך עולה מהחלטת שופטת בית משפט המחוזי בתל אביב, ד"ר מיכל אגמון-גונן.

בית המשפט קבע כי ההסכמים שעליהם חתם קוזניצקי עם בעלת מגרש בגבעת שמואל לא חוקיים, ומטרתם היתה לחסוך בתשלומי מסים ולהוריד את עלות רכישת המגרש. קוזניצקי מצדו טען כי מי שניסה לרמות את שלטונות המס היה הצד השני לעסקה, וכי משנודע לו הדבר, דיווח עליה לשלטונות המס.



תחילתה של הפרשה ב-2005, כשקוזניצקי התעניין ברכישת מגרש בגבעת שמואל. על פי פסק הדין, קוזניצקי ובעלת המגרש, שהיו מעוניינים להפחית את עלויות המס שהיו קשורות בעסקה וגם להוריד את מחירו של המגרש, חתמו על שני הסכמים. על פי ההסכם הראשון שהיה גלוי, בעלת המגרש היתה אמורה להזמין מקוזניצקי שירותי בנייה להקמת בית על המגרש באמצעות חברת טייגר של אביו אברהם. ההסכם השני היה נסתר ובו נקבע, כי הבית הבנוי יימכר לקוזניצקי. בעלת המגרש הופיעה בהסכמים כאילו היא זו שבונה את הבית.



ואולם בטרם החלה הבנייה על המגרש נפטרה בעלת המגרש, שהועבר בירושה לבתה, כשעליו רשומה הערת אזהרה לטובת קוזניצקי. כתוצאה מכך החל סכסוך משפטי בין קוזניצקי לבין הבת, שביקשה לבטל את ההסכמים שעליהם חתמה אמה ואת הערת האזהרה שנרשמה על שמו של קוזניצקי.



קוזניצקי, טען כי ההסכמים שחתם עם בעלת הדירה תקפים, ושיש למכור לו את המגרש, מכיוון שהבת ידעה על העסקה והיתה מעורבת בה. לטענתו, עליות מחירי הנדל"ן הן שהניעו את היורשת לנסות לבטל את העסקה.



השופטת אגמון-גונן קבעה בפסק הדין כי שני החוזים שנחתמו נוצרו "במטרה להונות את שלטונות המס", וכי "חוזה שמטרתו היא הונאת שלטונות המס הוא חוזה בלתי חוקי". השופטת כינתה את עדויות שני הצדדים "לא אמינות", והחליטה לבטל את ההסכמים הלא חוקיים שחתמו הצדדים.



עם זאת, קבעה כי המגרש יימכר לקזניצקי או לצד שלישי, בהתאם להסכמת קוזניצקי, לפי מחיר מוסכם שיחליטו הצדדים. זאת, מכיוון שבעלת המגרש התחייבה למכור את המגרש לקוזניצקי. "הפתרון עושה צדק במובן זה שמחד אינו מאפשר ליורשת להתחמק מההתחייבות שנטלה על עצמה, ומאידך אינו מאפשר לקוזניצקי ליהנות ממחיר נמוך יחסית בגין המגרש, מחיר שאליו הגיע באמצעות חוזה בלתי חוקי", כתבה בפסק הדין.



עו"ד אבי שרף, עורך דינו של דרור קוזניצקי, אמר כי "מדובר בעסקה שנעשתה ב-2005 עם מוכרת שהיתה בעלת קרקעות רבות באזור, ועל כן מתווה העסקה ומתכונתה הוכתבו על ידה. בית המשפט ציין בהחלטתו כי היא גם זו שהפיקה את התועלת ממבנה העסקה. כאשר התבררו למר קוזניצקי הטענות כנגד מבנה העסקה, הוא פנה מיוזמתו לרשויות ודיווח על העסקה כמקובל. בית המשפט גם דחה את הנסיון להתנער מהעסקה שנחתמה בין הצדדים, על ידי בתה של המוכרת, וקבע כי יש לאכוף את ההסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully