וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק האנדרואידי של מוטורולה, האסון של מיקרוסופט ונוקיה

אמיתי זיו

3.8.2010 / 7:01

גבירותי ורבותי, מהפך



>> את המהפך הזה אולי ילמדו יום אחד בבתי הספר למינהל עסקים. חברת מוטורולה כבר היתה סוס מת בתחום מכשירי הסלולר. על מדפי חברות הסלולר בעולם, וגם בישראל, לא ניתן היה למצוא אף מכשיר שנשא את הלוגו m. אחרי שנים זוהרות נהפכה החברה ללא רלוונטית בשוק התקשורת, איבדה נתחי שוק לנוקיה, סמסונג ושאר המתחרות, וצללה להפסדים.

לפני כמה ימים דיווחה מוטורולה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2010, שעליה חיים יבין היה אומר "מהפך". חטיבת המכשירים הניידים גדלה בהכנסות לתוצאה של 1.7 מיליארד דולר, ובראשונה זה שנים, עברה החטיבה לרווח תפעולי של 87 מיליון דולר. את הקאמבק המדהים הזה ניתן לייחס בעיקר להימור של מוטורולה על אנדרואיד בתחילת 2009. החברה הבינה שאם ברצונה לשחק במגרש של המכשירים החכמים, עליה להתרכז בייצור מכשירים טובים, ואת מערכת ההפעלה וחוויית המשתמש להביא ממישהו שמבין בתוכנה. גוגל, למשל.



כמו כן, מוטורולה הבינה כי המפתח להצלחה בעולם האינטרנט הנייד תלוי גם במספר האפליקציות שפותחו עבור המכשיר. לשם כך צריך לעודד מפתחים עצמאיים לפתח אפליקציות במיוחד עבור מערכת ההפעלה. מוטורולה ידעו כי אין להם את הכוח הזה. אימוץ האנדרואיד חשף את המכשירים שלה מיד לעשרות אלפי אפליקציות קיימות. החולשה של מוטרולה גם שיחקה לידיים של ורייזון, חברת הסלולר הגדולה בארה"ב והמאוימת ביותר על ידי האייפון.



ורייזון השתמשה בידע הנרחב של מוטורולה בתחום ייצור המכשירים והלבישה עליהם מערכת הפעלה ממותגת דרויד - המותג שבבעלות ורייזון. כאמור, ההחלטה האסטרטגית של מוטורולה הניבה לה פירות בתקופה קצרה יחסית. החברה משיקגו חולשת כיום על 40% משוק האנדרואיד, ודגם הדרויד שלה הוא מכשיר האנדרואיד הנמכר בעולם אי פעם.



סיפור הצלחה אנדרואידי דומה יכולה לספר גם htc הטיוואנית, יצרנית האנדרואיד הגדולה בעולם כעת. שתי החברות שהימרו על אנדרואיד בהחלט מרימות ראש, אך מה קורה עם שאר היצרניות?



נוקיה ממשיכה להתעקש על מערכת ההפעלה שלה - סימביאן ובמקביל מאבדת נתחי שוק ומנייתה צוללת. מיקרוסופט (שאינה יצרנית מכשירים), מתעכבת עם השקת מערכת ההפעלה החדשה שלה, 7 windows mobile, והיא פשוט אינה רלוונטית כרגע בשוק הסלולר. סמסונג וסוני-אריקסון טרם החליטו על מערכת הפעלה אחת, והן משווקות מגוון מכשירים עם מגוון פלטפורמות, אך מחזקות בהדרגה את הנוכחות שלהן באנדרואיד.



אם המגמה הנוכחית תימשך, השנים הקרובות יתאפיינו בקרב של שתי ענקיות - אנדרואיד ו-ios. כל שאר הפלטפורמות יחלקו את השאריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully