וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיפור בתוצאות לא מספיק: נטפים תגייס מבעלי המניות 30 מיליון דולר

מאת מיכאל רוכוורגר

3.8.2010 / 7:01

בלעדי בעקבות הגיוס המתוכנן בתקופה הקרובה יירדו אחזקותיהם של הקיבוצים ל-70%, ואחזקות מרקסטון וטנא יגדלו ל-30%



>> למרות השיפור בביצועיה של יצרנית מערכות ההשקיה נטפים, החברה עדיין זקוקה להון לא מבוטל כדי לממן את הפעילות השוטפת. הלבר המצריכה השקעה גדולה במלאי ובאשראי ללקוחות. החברה גם זקוקה להון כדי לעמוד בהתחייבויות לבנקים, הנאמדות במאות מיליוני שקלים.



בעקבות כך נערכת נטפים, לגיוס הון נוסף של כ-30 מיליון דולר (כ-115 מיליון שקל) שיוזרם לחברה על ידי בעלי המניות הקיימים שלה, בעיקר על ידי קרנות טנא (כ-7%) ומרקסטון (13%).נטפים מנוהלת על ידי ישראל מקוב (לשעבר מנכ"ל טבע) ועל ידי יגאל אייזנברג.

לפי המסתמן, הגיוס יתבצע לפי שווי חברה של 300-400 מיליון דולר, התואם את שווי ההשקעה (ישירה ועקיפה) של קרן טנא בנטפים. שווי זה נאמד נכון לסוף 2009 ב-314 מיליון דולר. לעומת זאת, בספרי מרקסטון הוערכה נטפים בשווי גבוה יותר של כ-663 מיליון דולר.



כרגע מתקיימים מגעים בין בעלי המניות לגבי המבנה הסופי של הגיוס הצפוי לצאת לדרך בחודשים הקרובים, וכן לגבי גובה ההזרמה המדויק מצד כל אחד מבעלי המניות. עדיין לא ברור כמה תשקיע מרקסטון במסגרת הגיוס. אם הגיוס יושלם, האחזקות של הקרנות בנטפים יגדלו לכ-30% (20% של מרקסטון ו-10% של טנא).



בעבר ניסתה נטפים להכניס משקיע אסטרטגי שיזרים לחברה עשרות מיליוני דולרים וכן לבצע הנפקה בחו"ל לפי שווי של כמיליארד דולר, אך עד כה התוכניות הללו לא יצאו אל הפועל, בעיקר בשל הנפילות בשווקים הפיננסיים.



מרקסטון וטנא רכשו את אחזקותיהן בנטפים ב-2006 לפי שווי של כ-200 מיליון דולר, והשקיעו בה מאז עשרות מיליוני דולרים. המשבר הכלכלי פגע אנושות בנטפים, הפועלת ברחבי 112 מדינות בעולם. על פי ההערכות, הכנסותיה של נטפים ב-2008 נעו סביב 500 מיליון דולר, והחברה רשמה באותה שנה הפסד של כ-70 מיליון דולר.



במהלך 2009 הובא לחברה מקוב שהופקד על יישום תוכנית הבראה מקיפה, כשלצדו מונו שני מנכ"לים משותפים, אלי שוחט (בכיר לשעבר בטבע שהובא על ידי מקוב) ויגאל אייזנברג. עם זאת, בפברואר האחרון התפטר שוחט מתפקידו.



בדו"חות הכספיים ל-2009 שהפיצה מרקסטון למשקיעיה היא ציינה כי למרות התנאים המאתגרים בשווקים, שבאים לידי ביטוי בירידה בהכנסות, הצליחה נטפים בהמשך יישום התוכנית האסטרטגית, שהוביל לכך שהחברה סיימה את 2009 עם הרווח התפעולי התזרימי (ebitda) הגבוה ביותר בהיסטוריה שלה, המוערך בעשרות מיליוני דולרים.



קרן טנא, שהוקמה על ידי אריאל הלפרין ב-2005 ומנוהלת על ידיו, נחשבת לאחת הקרנות המובילות בתעשייה הקיבוצית. עם המשקיעים המרכזיים בטנא נמנים גופים גדולים כמו לאומי פרטנרס (19.9%), הפניקס (8.4%), גרנות (3.5%) ופסגות (2.5%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully