וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריצה לארה"ב הגדילה את ההכנסות של מזור, אך החברה רשמה הפסד תפעולי

מאת יורם גביזון

3.8.2010 / 7:01

החברה, שפיתחה מערכת בטכנולוגיה רובוטית לניתוחים בעמוד השדרה, רשמה הפסד תפעולי של 4 מיליון שקל ברבעון השני



>> מזור טכנולוגיות רושמת הצלחה במאמציה לפרוץ לשוק האמריקאי. זאת, אף שהמהלך ממשיך לגבות מחיר כבד בדמות הפסד תפעולי וגירעון בתזרים המזומנים.



מזור, שפיתחה מערכת מבוססת טכנולוגיה רובוטית להנחיה מדויקת של מכשור רפואי בניתוחי עמוד שדרה, הפסידה 3.7 מיליון שקל ברבעון השני - ירידה של 17% בהשוואה להפסד ברבעון המקביל. הירידה בהפסד נובעת כולה מירידה של 800 אלף שקל בהוצאות המימון. ההפסד היה בהיקף של 4 מיליון שקל - כמו ברבעון המקביל.

הכנסות מזור גדלו ב-168% ברבהשוואה לרבעון המקביל, והסתכמו ב-4.2 מיליון שקל. זאת, הודות לקבלת הזמנה ראשונה למערכת spineassist, מוצר הדגל של החברה, מבית חולים אמריקאי ולמכירות ראשונות של שתלי go-lif לקיבוע חוליות בעמוד השדרה לבתי חולים בגרמניה.



הכנסות החברה בארה"ב קפצו ל-3.6 מיליון שקל בהשוואה ל-75 אלף שקל ברבעון המקביל. הכנסות אלה קיזזו ירידה של 55% במכירות למערב אירופה, ל-630 אלף שקל.



הרווח הגולמי גדל ב-288% בהשוואה לרבעון המקביל והגיע ל-3.4 מיליון שקל שהם 80% מהמחזור, לעומת 55% ברבעון המקביל. זאת, אף שהחברה החלה להפחית את הוצאות הפיתוח של מערכת ההדמיה התלת-ממדית לגפיים לאחר שהגיעה לבשלות טכנולוגית.



הגידול ברווח הגולמי והשיפור ברווחיות הגולמית הם תוצאה של העלאת מחיר המכירה של מערכת spineassist בארה"ב. השיפור הגולמי לא הביא לירידה בהפסד התפעולי בשל גידול של 85% בהוצאות המכירה והשיווק שכרוכות בגיוס מנהל מכירות מנוסה מהחברה המתחרה, intuitive surgical, לצורך ניהול מערך המכירות בארה"ב והעסקת צוות מכירות ישיר למוצריה של החברה בארה"ב.



הפעילות השוטפת ייצרה גירעון של 2.8 מיליון שקל בתזרים המזומנים - בהשוואה לגירעון של 2.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. זאת, בין השאר כתוצאה מהיוון הוצאות מחקר והפיתוח של פעילות insight-c, מוצר הדמיה המיועד לניתוחים בעמוד השדרה, בהיקף של 400 אלף שקל. ההיוון לא בא לידי ביטוי ברווח התפעולי, אך הוא משפיע על התזרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully