וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש ישראל גייסה 431 מיליון שקל באג"ח מסדרה ג'

ליאור זנו

3.8.2010 / 10:36

החברה השלימה את השלב הציבורי בהנפקה בו נרשמו ביקושים של 120 מ' ש'; הריבית על האיגרות נקבעה ל-4.4%



חברת שבשליטת ליאו נואי ובניהולו של עמיר בירם, הודיעה כי השלימה את השלב הציבורי וגייסה 431.6 מיליון שקל בהרחבת סדרה ג' של איגרות החוב שלה. כבר לפני מספר ימים, בעקבות השלב המוסדי בו נרשמו ביקושי יתר גבוהים, הודיעה החברה על הכפלת היקף הגיוס המתוכנן ל-430 מיליון שקל.



בסיכום שני השלבים, נרשמו ביקושים של 605 מיליון שקל לאג"ח החברה (120 מיליון שקל בשלב הציבורי ו-485 מיליון שקל בשלב המוסדי). התשואה על האיגרות נקבעה ל-4.4% - נמוכה מהריבית שנקבעה בשלב המוסדי.




בריטיש ישראל ביקשה במקור לגייס כ-220 מיליון שקל, אך בשלב המוסדי של ההנפקה נרשמו ביקושי יתר הגבוהים פי 2.75 מהסכום שהוצע למוסדיים. התשואה האפקטיבית של איגרות החוב, הנגזרת מהמחיר שנקבע בשלב המוסדי, היא כ-4.4%. החברה קיבלה התחייבויות מוקדמות ממשקיעים מוסדיים בסכום של כ-364 מיליון שקל, והיתר יושלם בשלב הציבורי. את ההנפקה הוביל קונסורציום בראשות אקסלנס חיתום.

במסגרת השלב המוסדי של בריטיש ישראל חברות שבשליטת או באחזקת קבוצת דלק של יצחק תשובה הזמינו אג"ח בהיקף של כ-70 מיליון שקל. מתוך סכום זה ברק קפיטל הזמינו כ-43 מיליון שקל ואקסלנס כ-25 מיליון שקל; כלל ביטוח וכלל פיננסים הזמינו אג"ח בסך 62 מיליון שקל לנוסטרו, קופות גמל וקרנות נאמנות.



טל גינזבורג, סמנכ"ל הכספים של בריטיש ישראל אמר כי "השלמת הגיוס תורמת לחוסנה הפיננסי של החברה בכך שהיא משפרת את נזילותה, מאריכה את משך החיים הממוצע של התחייבויותיה, ומפחיתה את שיעור הריבית הממוצעת שהיא משלמת על התחייבויותיה. אנו פועלים להמשך ההשבחה וההרחבה של תיק הנכסים של החברה, ולהגדלת ה-noi שלה גם בשנים הקרובות, כפי שעשינו עד כה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully