וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות באזהרה לציבור: "מיטות שיזוף מסוכנת כמו חשיפה לשמש"

רוני לינדר-גנץ

3.8.2010 / 11:15

המשרד ממליץ לאסור בחוק על שימוש של ילדים עד גיל 18 ולהחתים המשתזפים על טופס הסכמה לפני השיזוף



מיטות שיזוף אינן תחליף בטוח לשיזוף בשמש: משרד הבריאות הוציא היום נייר עמדה חדש וחד משמעי, המזהיר את הציבור מפני השימוש במיטות השיזוף וקובע כי "לאור הידע המצטבר בנושא עליית ההסתברות לתחלואה בסרטני עור - כולל מלנומה ממארת - המשרד מזהיר את הציבור מפני שימוש במיטות שיזוף, המסוכן באותה מידה כמו חשיפה לאור השמש".



ההמלצה החד משמעית של המשרד מופנית לאוכלוסיות בסיכון מוגבר לסרטן העור ולמלנומה, כולל בהירי עור, מנומשים, בעלי שומות רבות, ומי שבמשפחתם קרובים מדרגת קרבה ראשונה עם סרטן עור ומלנומה. לגביהם ממליץ המשרד "לא להשתמש במיטות שיזוף, ולהיות במעקב מתאים לגילוי מוקדם של סרטני עור למיניהם". לגבי יתר האוכלוסייה – המשרד ממליץ על נקיטת זהירות.



עוד מדגיש המשרד כי הסיכון ממיטות שיזוף מוגבר בקרב ילדים וצעירים, וממליץ אף לבחון חקיקה שתאסור על ילדים ונוער מתחת לגיל 18 להשתמש במיטות השיזוף. בנוסף ממליץ משרד הבריאות להגביר את הפיקוח על מכוני השיזוף ולהסדיר חקיקה בנושא ואף עומד להקים צוות מקצועי שיקדם זאת.



החקיקה שיוזם המשרד תגביל את פעילות המכונים באמצעות חוק רישוי עסקים, ותטיל על מנהלי המכונים חובה להציב שלטי אזהרה בולטים הכוללים את אזהרות משרד הבריאות, למסור ללקוחותיהם דפי מידע מאושרים על ידי המשרד המפרטים את הסיכונים הבריאותיים השונים הכרוכים בשימוש במיטות שיזוף, ואף להחתים את הלקוחות על טופס הסכמה מדעת הכולל מידע זה. בנוסף, החוק יחייב את המשתזפים לעשות שימוש במגן עיניים בעת השיזוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully