וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הבלאקברי הסכימה לאפשר לרשויות הביטחון בהודו לנטר את שירותיה במדינה

רויטרס

3.8.2010 / 13:30

RIM הציעה לחלוק עם רשויות הביטחון את הקודים הטכניים לשירותי הדואר האלקטרוני



ריסרץ' אין מושן (rim) הסכימה לאפשר לרשויות הביטחון בהודו לנטר את שירותי הבלאקברי, הטלפון החכם אותו היא מייצרת, לאחר לחץ שהופעל עליה מצד הרשויות בהודו שהביעו דאגה בנוגע לביטחון הלאומי - כך דיווח העיתון "אקונומיק טיימס".



rim הציעה להודו לחלוק עם רשויות הביטחון במדינה את הקודים הטכניים לשירותי הדואר האלקטרוני התאגידיים. כמו כן, הסכימה החברה לפתוח את הגישה לכל חשבונות הדואר האלקטרוניים של לקוחותיה בתוך 15 ימים, ולפתח כלי שיאפשר ניטור של צ'אטים בתוך שישה עד שמונה חודשים, לפי העיתון.



דובר rim בהודו לא העביר תגובה על הדיווח וממשרד התקשורת ההודי לא נמסרה תגובה לרויטרס.



בשבוע שעבר נודע כי הרשויות בהודו עשויות לאסור על התושבים את השימוש בבלאקברי, אלא אם החברה הקנדית תוכל להרגיע את חששותיהן כי המכשיר מהווה איום בטחוני.



לדברי בכירים מקומיים, ממשלת הודו הורתה ל-rim להקים שרת פרוקסי במדינה על מנת שהשלטונות יוכלו לנטר הודעות דואר אלקטרוני. הדיווח מגיע לאחר שבתחילת השבוע דיווח העיתון "פייננשל טיימס" כי הרשויות באיחוד נסיכויות המפרץ שוקלות לאסור על התושבים את השימוש בבלאקברי משום שהשימוש במכשיר "מהווה איום חברתי וביטחוני".



חלק מהאפליקציות בבלאקברי, כגון שליחת הודעות אימייל ושירות הודעות מיידיות (מסנג'ר), מבוססות על רשתות שלממשלות המקומיות קשה לעקוב אחריהן, מה שעורר חששות לכך שיועברו באמצעות המכשיר תכנים מסוכנים.



שלוש מפעילות הסלולר הגדולות בהודו, וודאפון, ברטי איירטל וריליינס קומיוניקיישנס מציעות כולן למכירה מכשירי בלאקברי. הסכסוך בין rim לבין ממשלת הודו החל ב-2008, אז הסכימה החברה לדרישת משרד התקשורת במדינה כי תאפשר לנטר אימיילים שנשלחו באמצעות מכשירי בלאקברי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully