וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה: אסדה בים - חלופה נוספת לקליטת הגז מהקידוחים דלית ותמר

TheMarker Online

3.8.2010 / 15:56

בחודש שעבר הינחה שר התשתיות להוריד מהשולחן את האפשרות להקים מתקן באזור חוף דור ויישובי חוף הכרמל



בשורה טובה לתושבי מועצת חוף הכרמל: המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום להוסיף את חלופת האסדה בים לבחינת החלופות השונות של מיקום המתקן לקליטת הגז הטבעי מקידוחי הגז הטבעי "דלית" ו"תמר".



בחודש שעבר הינחה שר התשתיות עוזי לנדאו את אנשי משרדו להוריד מהשולחן את האפשרות להקים את מתקן קליטת הגז הטבעי ממאגר תמר באזור חוף דור ויישובי חוף הכרמל. בדיון פנימי שקיים המשרד, הורה לנדאו כי החלופה עליה ימליץ המשרד להקמת המתקנים תהיה יבשתית - ולא על גבי אסדה ימית, וכי המתקנים ימוקמו בשטח בנוי ולא טבעי, באזור צפון הארץ - ולא באשדוד. זאת, בהתאם להמלצתו בעבר לבחון את חלופת מחצבת עין איילה.



לפי הערכות, הנחיה זו הותירה את מיקום מתקן קליטת הגז עליו ימליץ משרד התשתיות לאחת מבין שלוש חלופות: שטח מפעל תעשיות אלקטרוכימיות (פרוטרום לשעבר) בעכו, שטח אחר באזור קריית הפלדה בעכו, או אזור התעשייה בחדרה. זאת, לאחר שחלופת קיסריה נפסלה בנימוקים ביטחוניים.



בחברה להגנת הטבע בירכו היום על ההחלטה: "לאור חשיבותה הסביבתית של חלופת האסדה בים התיכון, החברה להגנת הטבע ביקשה כבר לפני שבועות רבים מהמועצה הארצית לקדם את בדיקת חלופת האסדה, על מנת שלא לעכב את הגעת הגז הטבעי לישראל. הוספת האסדה בים לבחינת החלופות השונות זהו צעד תכנוני חשוב לקידום איכות האוויר בישראל מחד, שעשוי, מאידך, למנוע את הצורך בהקמת מתקן בשטחי חוף יקרים, ההולכים ומתמעטים בשל פיתוח ובנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully