וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די מדיקל מקטינה את היקף הגיוס ל-19-23 מיליון דולר במקום 27-33 מיליון דולר

ניר צליק

3.8.2010 / 16:09

עם זאת, מחיר המניות בהנפקה נותר זהה, ויעמוד על 10-12 דולר



די-מדיקל, יצרנית משאבות האינסולין מבוססות הקפיץ, מקטינה את היקף גיוס הכספים. החברה הגישה הלילה תשקיף בו נכתב כי היא מתעתדת למכור כ-1.9 מיליון מניות במקום 2.8 מיליון מניות בתשקיף המקורי, על פי מחיר מניה של 10-12 דולר. המשמעות היא כי החברה תגייס כ-19-23 מיליון דולר ולא 27-33 מיליון דולר. על פי הערכות בשוק, החברה תנפיק בשבוע הקרוב.



החברה עוסקת בייצור מכשור רפואי לטיפול בסכרת ומפתחת שיטות למתן תרופות. עיקר עיסוקה הוא שיווק משאבות אינסולין. בחודש מאי הודיעה החברה כי היא צפויה להנפיק את מניותיה בוול סטריט עד תום יוני, אך היציאה התעכבה עד כה.



בחודשים האחרונים, גייסה די מדיקל הון בסך כ-15 מיליון שקל באמצעות הנפקת מניות ואופציות פרטית למשקיעים מוסדיים ופרטיים באוקטובר 2009. באותה תקופה הודיעה החברה על כוונתה להתחיל בפעולות לרישום כפול של מניותיה למסחר בבורסה בארה"ב, במטרה לגייס סכום משמעותי במהלך שנת 2010.



ביוני 2008 קיבלה החברה את האישור מה-fda (רשות המזון והתרופות האמריקאית) לשיווק משאבת האינסולין אותה פיתחה בארה"ב. החברה הודיעה כי היא חודרת לשוק הסיני וכי תפיץ משאבות אינסולין בשיתוף פעולה עם חברה ממשלתית מקומית, סינופארם, תוך חתימה על הסכם אסטרטגי ל-3 שנים באמצעות החברה הבת, נילימדיקס (93%).



על פי התשקיף שפירסמה, אסטרטגיית החברה בשנים הקרובות היא לחדור קודם כל למדינות ה-bric (ברזיל, רוסיה, הודו וסין), מקסיקו ואירופה, על ידי ניצול היתרון היחסי של החברה בעלויות הייצור הנמוכות של מוצריה וחתימת הסכמי הפצה נוספים בשווקים אלו. כמו כן, מתכננת החברה להרחיב את נוכחותה באירופה למדינות נוספות.



די מדיקל מפתחת משאבות אינסולין מתקדמות לטיפול בחולי סוכרת. משאבות החברה מבוססות על קפיץ, בניגוד למשאבות המתחרות המבוססות על מנוע. היתרון בטכנולוגיה של החברה נעוץ במיעוט הרכיבים המכניים במשאבה, המקטין את הסיכוי לקלקולים, ובגודלה הצנוע ביחס למשאבות של המתחרים. בנוסף, עלות המכר של המשאבה נמוכה יותר.



שוק משאבות האינסולין צומח בכ-14% בשנה, ומכירותיהן צפויות להגיע ל-1.4 מיליארד דולר ב-2011. מטרת ההנפקה היא גיוס כספים לצורך האצת ההחדרה של מוצרי החברה לשוק הבינלאומי והמשך הפיתוח של מוצרים חדשים; שיפור התמחור שהחברה מקבלת בעבור הטכנולוגיה; והגברת הנראות של החברה באופן שעשוי לשפר את סיכוייה לקבל הצעת רכש לפי התשקיף שפירסמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully