וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבי לסט מכר מניות קבוצת דלק ב-1.8 מיליון שקל - ודיווח לבורסה רק לאחר חודש

ליאור זנו

3.8.2010 / 17:21

לסט: "לא קיבלתי דיווח על המכירה עד היום, מיד כשנודע לי היום באקראי - ביקשתי לדווח לבורסה"



גבי לסט, יו"ר קבוצת שבשליטת יצחק תשובה (64.5%), נהנה מהעליות האחרונות במנית הקבוצה, אך יכול היה להנות יותר. היום דיווחה הקבוצה לבורסה כי לסט מכר 2,188 ממניות הקבוצה שברשותו ושלשל לכיסו 1.8 מיליון שקל. ממבט נוסף על ההודעה, עולה כי העסקה התבצעה לפני כחודש, בתחילת חודש יולי.



על פי חוקי הבורסה, אמורה עסקת בעלי עניין, דוגמת עסקה זו, להיות מדווחת למשקיעים בטווח של עד שלושה ימי עסקים מביצועה. הדיווח על העסקה ממרחק של חודש הינו חריג.



לסט עצמו הסביר ל-themarker כי "את המניות אכן מכרו בתחילת יולי אך לא קיבלתי דיווח על המכירה. היום עברתי על דו"ח שקיבלתי, בו נודע לי על מכירת המניות ומיד ביקשתי לדווח לבורסה. עליתי על זה באקראי היום".



מתחילת השנה ועד אתמול עלתה מניית קבוצת דלק ב-24.2%. העסקה התבצעה בשער של 820 שקל למניה, כאשר היום היא נסחרת במחיר של 908 שקל. בחודש האחרון, מאז ביצוע העסקה, הספיקה המניה לעלות ב-10.7% נוספים.



קבוצת דלק היא חברת ההשקעות של תשובה, השולטת בדלק ישראל, דלק אנרגיה, דלק רכב, הפניקס, גדות ביוכימיה ודלק ארה"ב. היא נסחרת בת"א 25 ושווי השוק שלה עומד, נכון לאתמול על 10.3 מיליארד שקל. טרם עדכון הדיווח, החזיק לסט 6760 מניות של החברה, בשווי 6.1 מיליון שקל, המהוות 0.06% מהחברה.



בשבוע שעבר אמר ערן יונגר, אנליסט האנרגיה במחלקת ה-sell side של מגדל שוקי הון בסקירתו על קבוצת דלק כי קבוצת דלק מודל 2010 הנה בעיקרה חברת אנרגיה. "אנו מעריכים כי פעילות החברות הפרטיות, ipp ו-ide, מהווה ערך מוסף חבוי בחברה, כאשר התקדמות מאגר תמר ובפרוספקט לוויתן עשויים להיות יותר משמעותיים לשווי החברה. יחד עם זאת לאור הפרמיה הסחירה אנו סבורים כי כדאי להיחשף לקבוצת דלק באמצעות שתי החזקותיה הסחירות העיקריות, דלק אנרגיה ודלק רכב".



שבוע קודם לכן העריך האנליסט נעם פינקו ממחלקת מחקר sell side בפסגות כי "קבוצת דלק נסחרת היום בפרמיה סחירה של 3% ובדיסקאונט כלכלי של 2% בלבד הנובע מאחזקתה בדלק רכב שלהערכתנו מתומחרת בחסר. יש להדגיש את קידוח לווייתן בו שותפות החברות בנות של דלק כגורם שתוצאותיו יכולות להשפיע מהותית על השווי הכלכלי של הקבוצה. להערכתנו הצלחה בקידוח צפויה להעלות את השווי הכלכלי של הקבוצה בכ-14% וכישלון בקידוח יוריד את השווי הכלכלי בכ-11%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully