וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החטיאו את יעד הצמיחה - ושמחים על כך

מוטי בסוק

4.8.2010 / 6:48

הפסימיים אופטימיים



>> נתוני גביית המסים ביולי הפתיעו גם את גדולי האופטימיסטים ברשות המסים ובמינהל הכנסות המדינה. לראשונה חצתה הגבייה את רף ה-19 מיליארד שקל. וכשיש למדינה יותר הכנסות היא יכולה להוציא יותר על חינוך, בריאות, תשתיות וגם על ביטחון.

העלייה בגביית המסים נמשכת חודשים ארוכים. בכל אחד מתשעת החודשים האחרונים נגבים יותר מסים מאשר בחודש המקביל, לאחר כמעט שנתיים של מגמה הפוכה.



אז מדוע דווקא העלייה ביולי הקפיצה את צמרת האוצר? בחודשים האחרונים אומרים כמעט כל המומחים כי המשק מאט, שהירידה בסחר העולמי עלולה לפגוע בישראל ושצפויה ירידה ביצוא. ביוני היה נדמה כי הפסימיסטים צודקים. רשות המסים גבתה רק 14 מיליארד שקל - סכום המתאים לימים של שיא המשבר. ופתאום 19 מיליארד שקל. המשק פורח. אנשים משלמים יותר מס הכנסה כי הם מרוויחים יותר, וההכנסות ממע"מ גדלות כי קונים יותר מכוניות ומקררים וגם סיגריות.



איך הכלכלה מסבירה את ה"נס"? האוצר בנה את תקציב 2010 על בהנחה שהמשק יצמח ב-1%. כיום ההערכה המקובלת גם על האוצר היא שהמשק יצמח השנה בכ-4%. כל 1% צמיחה שווה בשנה רגילה כ-2 מיליארד שקל בהכנסות ממסים. בעת יציאה ממשבר, ואנו נמצאים בשלב זה, כל 1% צמיחה שווה 2-2.5 מיליארד שקל. כלומר החטאת היעד של האוצר בכ-3% שווה לרשות כ-7.5 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully