וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמ"ת מתכונן לחרם העבודה הפלסטיני

אורה קורן

4.8.2010 / 10:45

בתחילת 2011 צפויה הרשות הפלסטינית ליישם את החוק האוסר על העסקת עובדים פלסטינים בהתנחלויות. בהתאחדות התעשיינים חוששים כי מפעלי תעשייה בשטחים ייפגעו

השבוע נערכו במשרד התמ"ת דיונים בפרופיל נמוך, כחלק מהיערכות המשרד לטפל במצב שבו בתחילת 2011 יפסיקו 22 אלף פלסטינים לעבוד בהתנחלויות. מדובר בעובדי בניין, תעשייה וחקלאות. זאת, על רקע כוונת הרשות הפלסטינית ליישם בתחילת 2011 את החוק האוסר על העסקת פלסטינים.

שר הכלכלה הפלסטיני, חסן אבו ליבדה, אישר אתמול ל-TheMarker כי הרשות הפלסטינית מתכננת לאסור על עובדים פלסטינים לעבוד בהתנחלויות מתחילת 2011. לדבריו, מועד החלת החוק שנחקק לפני חודשים ספורים תלוי גם בדיונים על תעסוקה חלופית, שהרשות מנסה לארגן לעובדי ההתנחלויות.

משרד התמ"ת נערך לגיבוש חלופות לעובדים אלה בתיאום עם התאחדות התעשיינים. את הדיונים מרכז מנכ"ל המשרד, שרון קדמי. מקורות ישראלים מקורבים לדיונים ציינו, כי נמשכים מגעים בין הצדדים לביטול החקיקה הפלסטינית, תוך הדגשת השכר הגבוה יחסית והיציב של העובדים הפלסטינים בהתנחלויות. מקורות פלסטינים ציינו כי לא ידוע להם על מגעים שכאלה.

בהתאחדות התעשיינים מתייחסים בדאגה לאפשרות שהחוק יתממש ומפעלי תעשייה בשטחים ייפגעו. על פי נתונים ישראליים, בהתנחלויות מועסקים כ-22 אלף פלסטינים, מהם 11 אלף בבנייה, 8,000 במסחר ותעשייה ו-3,000 בחקלאות. בשטחים פועלים כ-100 מפעלי תעשייה ישראליים וכמה מאות עסקים קטנים ובינוניים. התעשיינים מבקשים להבטיח פיצוי הולם למפעלים בשטחים שייפגעו מחרם פלסטיני. בנוסף נבחנו חלופות של הכשרת עובדים ישראלים להחלפת הפלסטינים ולהבאת עובדים זרים.

החוק הפלסטיני מהווה שלב נוסף במאבק נגד ההתנחלויות, לאחר שלפני כשלושה חודשים קראה הרשות הפלסטינית לתושביה להחרים מוצרים שמקורם בהתנחלויות. לפני כחודשיים אמר אבו ליבדה במהלך מפגש באוניברסיטת תל אביב, כי ההתנחלויות אינן חוקיות ולכן לפלסטינים זכות חוקית להטיל חרם על מוצרים מההתנחלויות.

ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה, כי "בהמשך להכרזתו של השר בנימין בן אליעזר על כוונת המשרד לסייע למפעלים באזור יהודה ושומרון שייפגעו מהחרם הפלסטיני, מקיים מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי ישיבות היערכות שוטפות שכוללות התייעצויות עם התאחדות התעשיינים ועם הדרגים המקצועיים במשרד, העוסקים בכל הנוגע לתעסוקת פלסטינים, הכשרה מקצועית, מרכז השקעות ושירות התעסוקה.

"מנכ"ל התמ"ת מתמקד בעיקר במפעלי התעשייה הנמצאים באזורי התעשייה כמו ברקן, מישור אדומים ועטרות. מנכ"ל התמ"ת עומד בראש עבודת המטה שבסיום עבודתו יגיש את ממצאיו לשר התמ"ת כדי שיפעל לתת מענה לתעשיינים הישראלים בעת החלת החוק הפלסטיני בתחילת 2011".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully