וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: פחות כדאי להשקיע בדירה

אריק מירובסקי

4.8.2010 / 8:00

בעקבות העלייה במחירי הדירות, התשואה על דירות בערים שנחשבו בעבר לכדאיות במיוחד להשקעה בנדל"ן, ירדה. על המשקיעים להיערך לביצוע שינויים אסטרטגיים בהשקעות

כדאיות ההשקעה בדירות יורדת במהירות בעקבות העלייה במחירי הדירות: רק בקריית מוצקין נמצא כיום שיעור תשואה שנתי על דירת שלושה חדרים, שהגיע ל-6%. זאת, בעוד שלפני כחצי שנה אפשר היה למצוא חמש ערים שדירות שלושה חדרים בהן הניבו תשואות שנתיות של 6%-7%.

בדרך כלל נדל"ן מסווג כהשקעה ארוכת טווח, אך נראה כי בתקופה הנוכחית השינויים שעוברים על השוק מחייבים בדיקות היתכנות תכופות יותר מצד משקיעים והיערכות מחודשת בנוגע לצעדיהם העתידיים.

כך, למשל, התשואה הממוצעת על דירות שלושה חדרים בעכו, שלפני חצי שנה היתה 7%, ירדה לפני כארבעה חודשים לרמה של 6.9% וביולי ירדה אף יותר לרמה של 5.8%. עכו עמדה מתחילת השנה בראש טבלת המובילות בתשואה של המדד, אך ביולי היא איבדה את מקומה לטובת קריית מוצקין.

בדרך כלל משקיעים מצפים לתשואות גבוהות בעיירות פיתוח או במקומות אחרים שנחשבים איכותיים פחות. מבחינה זו קריית מוצקין היא אפשרות מעניינת להשקעה, מכיוון שהעיר נתפשת איכותית ועוברת בשנים האחרונות תנופת פיתוח ובנייה.

רמות התשואה הקיימות על חלק מהערים המובילות האחרות, בהן עכו, אשקלון, באר שבע וקריית אתא, נראות גבוליות מבחינת כדאיות ההשקעה לעומת הסיכונים הצפויים למשקיעים בהן. נראה כי משקיעים צריכים לחכות לירידות מחירים או לחלופין לעליות במחירי דמי השכירות, כדי לשוב להשקיע במקומות אלה.

מדד 10 הערים הגדולות של יד2 ו-TheMarker הוא מדד משלים למדד המרכזי, והוא מתבסס על שינויי המחירים למ"ר. התנודות בו בדרך כלל מתונות יותר מאשר אלה שנצפות במדד המרכזי, שמתבסס על מספר חדרים בדירה. עם זאת, גם לפיו נמשכת מגמת עליית המחירים.

שיאנית יולי היתה ירושלים, עם עלייה של 3.9% במחירים, אך גם מחירי הדירות בתל אביב ממשיכים לעלות בקצב מהיר, עם עלייה של 1.2% לעומת עלייה של 5.6% ביוני. מבין עשר הערים הגדולות, רק בחיפה נרשמו ירידות מחירים בשיעור של 2.4%, ואולם מי שרכש בעיר דירה בתחילת 2009, עדיין יכול ליהנות מעלייה ממוצעת של יותר מ-25% במחירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully