וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיור נמוך בר-השגה במקום מגדלים בשוק העלייה בתל אביב

מאת רנית נחום-הלוי

4.8.2010 / 6:48

בלעדי לפי התוכנית שהעירייה נוטה לאשר יוקמו בניינים בני 7 ו-9 קומות במקום 12 ו-36



>> חברי מועצת העיר תל אביב מכופפים מגדלים: מחר תוצג לוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב תוכנית חדשה לפיתוח שוק העלייה בדרום העיר, הכוללת בנייה נמוכה של בניינים בני שבע ותשע קומות. תוכנית זו מחליפה תוכניות קודמות, שכללו מגדלים של 12 ו-36 קומות. הוועדה המקומית נוטה לאשר את התוכנית החדשה.



שוק העלייה, שהוקם בשנות ה-30, נמצא במזרח העיר בצמוד לשכונת פלורנטין. המתחם נמצא בבעלות עירונית ומשתרע על שטח של כשמונה דונמים בין הרחובות העלייה, צ'לנוב, וולפסון ומטלון.

במשך 15 שנה פעלה העירייה לפנות דוכנים וחנויות שפעלו בשוק ולפצות את בעליהם. מאז 2003 קודמו כמה תוכניות בניין עיר לפיתוח השוק ובהן תוכנית לבניית מגדלים בני 36 קומות עם כ-22 אלף מ"ר בנוי. תוכנית זו שונתה כמה פעמים במהלך השנים וב -2009 קודמה תוכנית שהקטינה את זכויות הבנייה במתחם לכ-17 אלף מ"ר בנוי והקמת מבנים בני 9-12 קומות.



כיום מוגשת תוכנית חדשה לבנייה נמוכה יותר אותה נוטה הוועדה המקומית לאשר כהצעת פשרה. זאת, לאחר שאירגונים ירוקים לחצו לבטל את תוכניות הבנייה ולהפוך את המתחם כולו לשטח ירוק.



את התוכניות הגישו חברי המועצה וסגני ראש העיר, מיטל להבי ופאר ויסנר, ולפיהן ייבנה בגבול רחוב מטלון בניין בגובה של 63 מטר ובו תשע קומות, ובגבול רחוב צ'לנוב ייבנה בניין בן 54.5 מטרים ובו שבע קומות. זכויות הבנייה ומספר יחידות הדיור יצומצמו מ-160-178 דירות כפי שתוכנן בעבר, ל-147 דירות בלבד, ושטח הדירות יעמוד על 85 מ"ר.



20% מסך הדירות ייועדו לדיור בר השגה לצעירים לפי קריטריונים שתקבע העירייה. התוכנית החדשה גם מגדילה את השטחים הציבוריים, ומאשרת הקמת בריכת שחייה עירונית לטובת תושבי האזור ושכונת פלורנטין.



"אני דגלתי בתוכנית שכולה שטח ציבורי ירוק עם מבני ציבור", אמר ויסנר. "אבל חברי הציעו לעשות דיור בר השגה בין היתר כדי לחזק ולעודד צעירים באזור. אני מאמין שהתוכנית תאושר כהצעת פשרה בין שתי התוכניות שתטיב גם עם הציבור וגם עם היזם ועיריית תל אביב".



לדברי להבי, "התוכנית מכפילה את שטחי הציבור הפתוחים (שצ"פ), משלשת את שטח הציבורי הבנוי ומפחיתה את מספר יחידות הדיור בצורה משמעותית. על העירייה לתת דוגמה לתכנון שהוא לטובת התושבים ולא רק לטובת התועלת הכלכלית של הקופה הציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully