וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך מאשר שימוש בחוברות לימוד שהפקתן נאסרה

מאת רותי לוי

4.8.2010 / 6:48

המועצה לצרכנות: "מה הפלא שיש מנהלים שלא מתייחסים להוראות משרד החינוך, אם רשימות המשרד אינן מעודכנות". משרד החינוך: "העברנו הנחיות ברורות אודות הנהלים של ספרי לימוד"



>> משרד החינוך נוהג כבר כמה שנים להצמיד לחוזרי המנכ"ל שלו מסמך עם הוראות קבע מפורשות לבתי הספר בעניין ספרי לימוד, שקובע כי אין אישור להפקת חוברות עבודה חדשות אחרי 2005. עוד נקבע כי תוקף חוברות העבודה הישנות יפוג לאחר חמש שנים מהתאריך שבו הן אושרו, ואין להפיקן לאחר תאריך זה. כלומר, החל בשנת הלימודים הקרובה (התשע"א), אין אישור לבתי ספר לדרוש מהתלמידים לרכוש חוברות עבודה מכל סוג.

ואולם חוזר המנכ"ל הנוכחי מכיל, פרט להוראה זו, גם רשימת ספרים מאושרים שמכילה חוברות עבודה רבות. "מה הפלא שיש מנהלים שלא מתייחסים להוראות משרד החינוך, אם רשימות המשרד אינן מעודכנות בהתאם", אומר מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג.



בדיון בנושא ספרי הלימוד שהתקיים שלשום בוועדת החינוך של הכנסת התריע פלג על פער בין הוראות משרד החינוך לבין מידת ביצוען בשטח על ידי מנהלי בתי הספר, שאינם מקפידים לדרוש רק ספרי לימוד מאושרים שמחירם מפוקח ומחליפים ספרי לימוד לשכבות הגיל בתדירות גבוהה - דבר שמקשה על העברת ספרים בתוך המשפחה או מכירתם כספרים משומשים לאחרים. זאת, למרות שהנחיה באותו חוזר מחייבת את מנהלי בתי הספר ללמד עם אותם ספרים במשך חמש השנים רצופות.



"אם דורשים מההורים במדינה שמבטיחה חינוך חינם להוציא סכומים כאלה על חינוך", מוסיף פלג, "תקפיד המדינה לצמצם את הסכומים האלה ככל האפשר וקודם כל תדאג לאכוף את ההוראות שמסייעות להקטנת ההוצאות".



בין היתר ציינו במועצה לצרכנות כי בניגוד לסיכומים קודמים, המשרד לא העמיד לרשות ההורים באתר המשרד מנוע חיפוש שיאפשר לבדוק אם רשימת הספרים לרכישה שניתנה לו על ידי בתי הספר מכילה ספרים לא מאושרים.



ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "במהלך שנת הלימודים האחרונה פעל המשרד באופן נרחב כדי לאכוף את ההנחיות הנהוגות בתחום ספרי לימוד. בתוך כך, המשרד איתר כ-750 ספרי לימוד שאינם מאושרים או שאינם מעודכנים והמשרד הוציאם מכל שימוש. כמו כן, המשרד העביר לבתי הספר הנחיות ברורות אודות הנהלים של ספרי לימוד וכן את רשימת הספרים המעודכנת והמאושרת על ידי המשרד. לקראת שנת הלימודים הקרובה יגביר המשרד את האכיפה כדי למנוע כניסתם של ספרים לא מאושרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully