וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניופאן מנהלת מו"מ על כניסה כשותפה ברשת החשמל אבי סופר

מאת עדי דברת-מזריץ

4.8.2010 / 6:48

בלעדי לדברי סופר, הוא מוכן לקיים את העסקה לפי שווי של 350 מיליון שקל. מקורות בענף: נבחנת אפשרות להקים קבוצת יבוא וקמעונות חשמל על ידי הגדלת חלקה של ניופאן ברשתות בסט ביי ובביג בוקס שבבעלות אליעזר פישמן - ואולי אף להכניס את סופר כשותף



>> קבוצת ניופאן ואבי סופר בוחנים אפשרות להרחיב את השותפות ביניהם: לאחר שניופאן נכנסה לאחרונה כשותפה ברשת החשמל הסיטונאי, שבבעלות סופר, ל-themarker נודע כי מתקיימים מגעים שניופאן תיכנס כשותפה גם ברשת המרכזית של אבי סופר - הנושאת את שמו.



לפני חודשיים רכשה קבוצת ניופאן, שבבעלות צביקה גיור, שליש מרשת החשמל הסיטונאי, שבבעלות סופר ואייל בן-אליעזר. הרשת מפעילה 12 סניפים. מחזור המכירות של החברה, לפי סופר, הוא 100 מיליון שקל בשנה. השווי שלפיו נעשתה העסקה הוא 60 מיליון שקל - סכום שלפי מקורות בענף גבוה מדי. בקשת המיזוג נמצאת כעת על שולחן הממונה על ההגבלים העסקיים וממתינה לאישור.

כעת מנהלת ניופאן מגעים להיכנס כשותפה גם ברשת המרכזית של סופר, הנושאת את שמו, ומפעילה 29 סניפים. לפי סופר, מחזור המכירות של החברה מגיע ל-400 מיליון שקל בשנה. ככל הידוע, הצדדים נפגשו בנושא כמה פעמים, כך גם בשבוע האחרון, כאשר עדיין אין הסכמה על סכום העסקה.



"אני דורש לקיים את העסקה לפי שווי של 350 מיליון שקל, אבל הם רוצים לשלם סכום נמוך בהרבה", אמר אתמול אבי סופר. "מי שממצמץ ראשון מתקפל, ואני לא מתכוון למצמץ ראשון. אני מוכן לסגור אתם רק במחיר הנמוך ב-5%-10%". סופר הוסיף כי קרן השקעות מסוימת הציעה אף היא להיכנס כשותפה ברשת שלו לפי שווי הנמוך ב-30% מהסכום שהוא מבקש. עם זאת, הוא אינו מעוניין בכך והאפשרות של ניופאן מעניינת אותו יותר מבחינה עסקית.



לדבריו, כמו בעסקה לרכישת החשמל הסיטונאי, גם בעסקה על אבי סופר מדובר על רכישת שליש מהחברה עד 49%. "אני לא נותן שליטה. לניופאן יש את האופציה בעוד שנה להגיע ל-49% מהחשמל הסיטונאי, וכך יהיה גם באבי סופר", הסביר.



ניופאן מייבאת לישראל ומשווקת מוצרי חשמל, בין השאר של המותגים טושיבה, קנווד, acer ו-haier. החברה נכנסה בראשונה לתחום הקמעונות לפני כשמונה חודשים, כשרכשה 26% מהרשתות ביג בוקס ובסט ביי מקבוצת פישמן, לפי שווי של 80 מיליון שקל. לניופאן יש אופציה לרכישת 24% נוספים בהמשך.



מקורות בענף טוענים כי נבחנת גם אפשרות ליצור קבוצת יבוא וקמעונות חשמל גדולה, על ידי הגדלת חלקה של ניופאן בבסט ביי ובביג בוקס של פישמן, ואולי אף הכנסתו של סופר כשותף. עם זאת, אייל פישמן אמר בעניין: "כבר מכרנו רבע מבסט ביי וביג בוקס עם אופציה לחצי, ויש מחיר לכל דבר. לא היתה בקשה בעניין". ניופאן וסופר סירבו להתייחס לעניין.



הרצון של ניופאן לרכוש רשתות חשמל הוא "לקנות מדפים" למוצרים שלה בחנויות החשמל. כלומר, ליצור מצב בו רשתות החשמל והאלקטרוניקה מחזיקות את מוצריה בחנויות, ומקדמות אותם בתצוגה מועדפת ובשיווק אגרסיבי.



גם חברת אלקטרה מחזיקה כיום ברשתות החשמל מחסני חשמל, ביג סנסור ושקם אלקטריק, ומנהלת משא ומתן לרכישת מיניליין המפעילה את רשת א.ל.מ. בנוסף, ברימאג דיגיטל אייג', יבואנית מוצרי lg וקנווד, מחזיקה ברשת טרקלין חשמל.



הרווחים בתחום מוצרי החשמל נשחקו בשנים האחרונות בגלל ריבוי תחרות ומבצעים אטרקטיביים של הרשתות. עם זאת, המחזורים הגדולים של הרשתות מפצים אותן על כך.



"מאז שניופאן נכנסו לשותפות ברשת החשמל הסיטונאי, מכירות המוצרים שלהם ברשת גדלו פי שלושה", אמר סופר. "הם רוצים לעשות גוף חוסם לאלקטרה, שרכשה את מחסני החשמל ורוכשת את א.ל.מ. ככה יהיה לניופאן גם את בסט ביי וביג בוקס, גם את החשמל הסיטונאי וגם את אבי סופר".



אבי סופר נחשב כ"רמי לוי של קמעונות החשמל", והוא אף קיבל חיקוי בדמותו בתוכנית "ארץ נהדרת" תחת השם גבי סופר. את החנות הראשונה, שעדיין עובדת, פתח אביו של סופר ברחוב אלנבי בתל אביב בסוף שנות החמישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully