וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיקר שהקלמר יהיה ממותג

מאת רותי לוי

4.8.2010 / 6:48

לקראת פתיחת שנת הלימודים שלחנו ארבעה ילדים לאסוף פריטים לבית הספר. התוצאה: עטים וקלסרים מיותרים, מוצרים ממותגים עד רמת המחדד וסל קניות של כמעט 600 שקל לילד - וזה בלי ספרי הלימוד. חזרנו איתם לחנות וגילינו שאפשר לייצר גם רשימה אחרת - כזו שמספקת את הילדים, א



>> רגע לפני שכבר אין מה לעשות עם הילדים בחופש, החלטנו שהגיע הזמן להיזכר בבית הספר. ביקשנו מארבעה ילדים בגילאים שונים בבית הספר היסודי להוציא את רשימת הציוד שקיבלו ולהצטרף אלינו לסיבוב קניות. ארבעת הילדים התפזרו בכל חלקי חנות אופיס דיפו בגעש, כל אחד בפינה אסטרטגית אחרת. הם הרימו יומנים וקופסאות צבעים מפתות והציגו בגאווה את השלל אחד לשני. מחויכים ונרגשים הם העמיסו את העגלות ללא בקרה. וכשאין בקרה - הרשימה לא נגמרת.



אלמוג בחרה בתיק של ברבי; עידו לא ויתר על הקלמר של ברצלונה; גל התעקשה על מחברות של אוניל; ועומר החזיק מתחת לכתף קלסר של hot wheels.

"חברות שלי לא קונות דברים פשוטים, הן קונות דברים צבעוניים", אומרת גל. אכן, מוצרים ממותגים הם מקור הגאווה החברתית של הילדים וגם ההשקעה הכספית הגדולה ביותר של ההורים. בבדיקה שערכנו מצאנו כי מוצרים פשוטים כמו מחברת ממותגת או מחדד עלולים לעלות עד פי 13 מהמחיר של המוצר הלא ממותג.



עם זאת "אנו לא יכולים להיות מנותקים לגמרי", אומר הפסיכולוג החינוכי דני עמית ממכון אדלר. "אנחנו רוצים שהילד ישתלב בחברה, שלא ירגיש חריג ושלא ייראה חריג בעיני חבריו, כך שאנו מתמרנים בין הצורך הזה לבין הצורך שלנו לשמור על הוצאות שפויות". לדברי עמית, חוויית הקנייה עלולה להתברר כמכבידה ומעייפת אך טמון בה פוטנציאל חינוכי חשוב - להכשיר את הילד לצרוך נכון.



מה כוללת הכשרת הילדים? מתברר שאם לא טעינו ונפלנו על ארבעה ילדים סלחנים במיוחד, הניסיון לצמצם את היקף הקנייה לא גרר מריבות ובכי מיותר. הופתענו לגלות שלסוג המותג לא היתה משמעות אלא לעובדת היותו מותג - צבעוני, מוכר ומושך את העין. החוק שהנחה את הילדים בדרך כלל הוא: מה שמצא חן בעיני ראשון - הולך.



את עידו שיכנענו לוותר על יומן של בן10 בעלות 20 שקל, תמורת יומן מחברת עם כריכה של ברצלונה בעלות 7 שקלים בלבד - יומן מחברת מתאים לכיתות הנמוכות וזול בהרבה. "האמת היא שאני לא משתמש הרבה ביומן", הצדיק הילד. גל לא היתה באמת חייבת נרתיק צבעים mininis כשהצגנו בפניה תחליפים, ועומר התחיל להוציא מוצרים מהעגלה לבד ושם לב למבצעים כשהפנינו את תשומת לבו. לאלמוג הקטנה, שעולה לכיתה א', היה קשה לוותר על תיק הברבי שלה לאחר שצולמה איתו לעיתון, אך בסוד היא הודתה בפנינו שגם התיקים של מוצר הבית tug בעלות 100 שקל בלבד מצאו חן בעיניה.



באופן כללי אפשר לומר כי הבנות הקפידו יותר על הפרטים הקטנים, ואילו לבנים לא היה ממש אכפת מה מתחבא בקלמר שלהם. כך יצא שחבילת הבסיס שלהם, ללא התיק, זולה בהרבה.



הרשימות מבתי הספר היו מבלבלות ופתוחות לפרשנות - למעט הפירוט הברור שניתן לכיתה א', שאר הרשימות לא הנחו כמה מחברות יש לרכוש, ואילו ברשימה של גל לכיתה ד' היתוספו דפדפות פוליו משובצות בנוסף למחברות החשבון - מה שנראה כמו העלאת מחיר סל הקנייה ללא הצדקה. בנוסף, הופיעו ברשימה צבעי עיפרון, טושי הדגשה זוהרים (מרקרים) וקלמר נפרד לאמנות, שבו צבעי פנדה וכמה פריטים שנרכשו כבר לקלמר הרגיל. הבנים, העולים לכיתות ג' ו-ה', לעומת זאת, הונחו לרכוש קלסר אדום - מה שפתר את שאלת המותג.



אז איך בכל זאת, לאחר כל הדרישות של בית הספר והפנטזיות של הילדים, אפשר לשמור על סל קנייה מאוזן, שיהיה הוגן כלפי הילדים אך יצמצם עלויות



1. הכינו יחד עם הילד רשימה מפורטת בבית. ציינו את כמות המחברות, שבדרך כלל אינה מפורטת ברשימות בית הספר.



2. החליטו על סכום השקעה מירבי לתיק. אם אינכם מתכוונים לרכוש תיק חדש, אמרו זאת לילדים לפני ההגעה לחנות.



3. החליטו על כמה מוצרים ממותגים - לדוגמה קלמר ויומן, ואת השאר חפשו בזול. מוצרים אלה זולים בהרבה כשהחנות מציעה גם מותג פרטי משלה. סל הקנייה של הילדים הצטמצם בלי הרבה מאמץ בעשרות שקלים עוד לפני שהתחלנו להוציא דברים (ראה טבלה).



4. הסבירו לילדים ברוגע בחנות מדוע בחרתם בפריט זה ולא באחר - ילדיכם מסוגלים להבין הפרשים במחירים.



כשהגיעו האמהות להשלים את הקנייה, הוחלפו המחברות הממותגות במחברות חומות פשוטות עם עטיפות ממותגות. החיסכון הוא 16 שקל בקניית עשר מחברות ועשר עטיפות, לעומת עשר מחברות עם כריכת המותג. יותר מכך - עד כיתה ד' נדרשים הילדים לעטוף את המחברות. בכיתה א' נוהגים לעטוף את המחברות לפי צבעים קבועים - כאן החיסכון מגיע ל-23 שקל על כל עשר מחברות. חוויה לימודית? בוודאי! כשהציעה אמן של הבנות להשלים את מסע הקניות בארומה, העירה גל: "אמא, הוצאת יותר מדי כסף היום, לא חייבים לאכול בחוץ".



אלמוג - עולה לכיתה א'



יומן מארי - 40 שקל



קלמר מארי - 40 שקל



תיק ציור בוב ספוג - 42 שקל



סט של חמש מחברות ברבי - 18 שקל



תיק אורתופדי קל-גב ברבי - 250 שקל



מה עוד: עפרונות, מספריים בטיחותיים, מחדד מעוצב, צבעי עיפרון בקופסת פח, צבעי פנדה טלנס, סרגל מתכת, עטיפות צבעוניות למחברות, מחברות חכמות 10 שורות רחבות, קלסר טבעות טינקרבל, שקיות ניילון פוליו עם חורים, שני תיקי גומי נסיכות, חבילת תיקי הגשה חצי שקופים



סה"כ



589



שקל



עידו - עולה לכיתה ג'



תיק ג'אסט טרול כדורגל - 300 שקל



קלסר טבעות צבי הנינג'ה - 18 שקל



יומן קליק שבועי בן 10 - 20 שקל



קלמר ברצלונה - 40 שקל



מה עוד :שני סטים של חמש מחברות (ברצלונה/בן10), קלסר טבעות אדום, צבעי עיפרון, טושים, חבילת עפרונות, מחדד מיכל, דבק סטיק, מחקים, שישיית מרקרים, מספריים, מחוגה + סט הנדסה, חבילת תיקי הגשה חצי שקופים, שקיות ניילון פוליו עם חורים



סה"כ



531.9



שקל



גל - עולה לכיתה ד'



סט של חמש מחברות אוניל - 18שקל



תיק מוצרי mininis - 44שקל



יומן יומי - 55 שקל



תיק outdoorפרחוני - 189 שקל



מה עוד :קלסר סקצ'רס שחור-לבן, מחדד דגים, סט מחקים פירמידות מאפד, צבעי פנדה, מספריים, תיק גומי טינקרבל, עשר דפדפות a4, מדבקות למחברת קומיקס



סה"כ



530



שקל



עומר - עולה לכיתה ה'



יומן יומי כריכה קשה מנצ'סטר יונייטד - 40 שקל



קלמר גארפילד - 40 שקל



קלסר hot wheels - 18 שקל



תיק outdoor - 300שקל



מה עוד :שתי מחברות חשבון a4 מנצ'סטר יונייטד, סט טושים, סט עפרונות, מד זווית, משולש ישר זווית, דבק סטיק, דפי פוליו שורה, מחדד פח, מספריים, מחקים, שישיית מרקרים, מספריים, ,חבילת תיקי הגשה חצי שקופים, שקיות ניילון פוליו עם חורים



סה"כ



533.5



שקל



* מחירי המוצרים והתמונות נלקחו מאופיס דיפו געש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully