וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מגדל יקבלו בונוס של עד 9.5% מרווחי החברה

מאת נועם בר

4.8.2010 / 6:48

תוכנית התגמולים של מגדל חושפת: ב-2009 קיבלו 1,900 עובדי החברה 52 מיליון שקל. הבונוס המקסימלי של יונל כהן: 3 מיליון שקל



>> ב-2009 חילקה חברת הביטוח מגדל ל-1,900 מעובדיה בונוסים בסכום מצטבר של 52 מיליון שקל. כך עולה מהתוכנית לתגמול עובדים שפירסמה אתמול חברת הביטוח הגדולה בישראל לציבור.



בתוכנית מציגה מגדל שתי תוכניות תגמול לעובדים בקבוצה. אחת היא תוכנית המיועדת לטווח קצר, שעל פיה יחולקו בונוסים על בסיס שנתי בהיקף של עד 9.5% מהרווח השנתי הכולל הממוצע של הקבוצה ב-3 השנים האחרונות.

ב-2007-2009 הסתכם הרווח השנתי הכולל של מגדל ב-440 מיליון שקל. מעבר לכך, עובדים מצטיינים יזכו למענק מיוחד ממנכ"ל הקבוצה, יונל כהן, של עד 20% מהבונוס הרגיל שקיבלו.



כהן עצמו יהיה זכאי ב-2010 לבונוס מקסימלי של כ-3 מיליון שקל, אם ישיג את היעדים המקסימליים שהגדירה הקבוצה. במקרה של השגת היעד המינימלי הוא יהיה זכאי ל-1.5 מיליון שקל. 50% מהבונוס השנתי לכהן ייקבעו לפי עמידה ביעדי החברה ו-50% האחרים בהערכה של הדירקטוריון.



יו"ר מגדל, אהרון פוגל, יהיה זכאי ב-2010 לבונוס מקסימלי של 1.5 מיליון שקל. גם פוגל ייבחן לפי השגת היעדים ברמת הקבוצה ולפי הערכת יתר חברי הדירקטוריון. מלבד הבונוסים האלו, הנחשבים לבונוסים קצרי טווח, יהיו זכאים השניים לבונוסים ארוכי טווח שיחולקו מדי 3 שנים במניות ובמזומן.



סימולציה שעשו במגדל לתוכנית התגמול החדשה על 2009, גילתה כי בעוד בפועל העניקה מגדל על 2009 בונוס של 52.1 מיליון שקל ל-1,900 עובדים מתוך יותר מ-3,000 עובדי הקבוצה, לפי התוכנית החדשה היא היתה מעניקה רק 34.2 מיליון שקל.



גם הבונוסים שקיבלו המנכ"ל והיו"ר היו גבוהים ממה שהיו מקבלים לו יושמה התוכנית החדשה כבר ב-2009. בעוד המנכ"ל קיבל על 2009 בונוס של 2.1 מיליון שקל ויו"ר מגדל קיבל 1.2 מיליון שקל, לפי התוכנית החדשה הם היו מקבלים 1.8 מיליון שקל ו-930 אלף שקל בהתאמה.



השיקולים לבונוס השנתי שיחולק לפי תוכנית התגמול קצרת הטווח יושפעו מכמה גורמים: יעדים כלליים ברמת החברה, יעדים אישיים והערכת מנהל. יעדי החברה כוללים תשואה על ההון, שיעור ביטולים בפוליסות הביטוח ובפנסיה, סך הפרמיות שנגבו השנה ופרמטרים נוספים. פרמטר מעניין נוסף שמתכוונת מגדל למדוד ברמת הקבוצה הוא איכות השירות הכוללת שנתנה החברה ללקוחות. הערכת המנהל תתחשב בגורמים כמו חדשנות, יחסי אנוש ולויאליות לקבוצה, כשלכל מנהל יוקצה תקציב לבונוסים.



הבונוס לעובדי מערך ההשקעות של מגדל יושפע גם מהתשואות שהניבו הנכסים המנוהלים במגדל בתקופה של שלוש שנים. כאן ייבנה בנצ'מרק שיורכב מהנכסים שמנהלים החברות המתחרות, כשעל כל תשואה עודפת על הבנצ'מרק ב-0.3%, ייהנו מנהלי ההשקעות במגדל בבונוס נוסף בגובה משכורת חודשית.



עובדי מגדל יזכו לתוכנית תגמול נוספת ארוכת טווח שתתפרש על תקופה של שש שנים ותעניק מניות וכסף מזומן על התמדה בחברה ועמידה ביעדי רווחיות ארוכי טווח. בתום כל שלוש שנים יקבלו משתתפי התוכנית 30% מהבונוס על ההתמדה ו-70% על העמידה ביעדי הרווחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully