וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 10 שנים בגאון אחזקות: שי פרמינגר עוזב את תפקידו

מאת נועם בר

4.8.2010 / 6:48

משה גאון: "פרמינגר חזר מחופשה והודיע על עזיבתו. בכל תחלופה יש הזדמנות"



>> שי פרמינגר, מנכ"ל קבוצת גאון אחזקות, הודיע שלשום על רצונו לסיים את תפקידו בקבוצה לאחר 10 שנים. את תחילת דרכו בגאון התחיל פרמינגר כשסייע לפני 12 שנה לבני גאון בהקמת הקבוצה. שנתיים לאחר מכן קיבל את תפקיד המנכ"ל, ומאז הוא משמש בו.



במקביל, משמש פרמינגר כיו"ר דירקטוריון בחברה הבת, גאון אגרו, וסגן יו"ר דירקטוריון בבית ההשקעות מיטב, ש-21.4% ממנו מוחזקים על ידי גאון אחזקות.

"הוא חזר מחופשה בת שבועיים והודיע על כך", אמר אתמול משה גאון, בעל השליטה בקבוצה. "כנראה שבמהלך החופשה חשב על כך הרבה, והחליט - כך שההחלטה על המועד והדרך היא של שי . עדיין אין מושג מי יחליף אותו. עם זאת, בכל תחלופה יש הזדמנות", הוסיף גאון.



פרמינגר, שמחזיק כ-0.8% מגאון אחזקות, לא חושף בינתיים את תוכניותיו לעתיד, אך לא פוסל אפשרות שיישאר בקבוצת גאון כדירקטור מטעם הקבוצה. אחת העסקות הבולטות שהוביל פרמינגר בשנים האחרונות היא עסקת המיזוג של גאון שוקי הון עם בתי ההשקעות מיטב וישיר. המיזוג המשולש יצר בית השקעות שמנהל כיום 30 מיליארד שקל וממוקם בחמישייה הראשונה של בתי ההשקעות בישראל. "זה סיפור הצלחה אמיתי של שלושה גופים שהיו תקועים בשוק ההון וחברו יחד לגוף מוביל", אמר שלשום פרמינגר על המיזוג. עסקות נוספת שהוביל פרמינגר היא עסקת המכירה של h&o ורכישת המשביר לחקלאי ממשפחת לבנת.



פרמינגר ישב בדירקטוריון חברת תעודות הסל הדס באירועי 2008, שאותם ביקרה הרשות לניירות ערך בחומרה רבה בדו"ח שהוציאה לפני חודשיים וחצי. הרשות בדקה את חשיפתה של הדס, שהוחזקה אז על ידי גאון שוקי הון, וכספי הציבור שהופקדו אצלה לבנק ליהמן ברדרס, זמן קצר לפני קריסתו. בין דפי הדו"ח מתוארת ההתנהלות של הדס והדירקטוריון שלה אז כ"חובבנית". מהדו"ח עולה כי החלטות חשובות במיוחד התקבלו ללא דיון ועדכונים חשובים נעשו בעל פה ובדיעבד. בהנהלת החברה ובדירקטוריון שרר בלבול וחסר הבנה למהות תפקידם ותפקידי הנאמן וגופי פיקוח אחרים.



גאון אחזקות הגיעה לבורסה עם גל ההנפקות הגדול של 2007, רגע לפני פרוץ המשבר בשוק ההנפקות הראשונות לציבור. היא החלה להיסחר בשווי של 360 מיליון שקל וכיום היא נסחרת בבורסה לפי שווי של 133 מיליון שקל בלבד. מאז ההנפקה חילקה גאון דיווידנדים מצטברים בהיקף של 50 מיליון שקל. מאז ההנפקה איבדה מניית החברה כ-58% מערכה. בחברה טוענים כי הירידות במניה נובעות מחוסר סחירות שלה בשל אחזקות ציבור נמוכות של פחות מ-15%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully