וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת האנרגיה הסולארית של אלוביץ' תתמודד על פרויקט תמנע

מאת ואדים סבידרסקי

4.8.2010 / 6:48

אנלייט בוחנת הקמת קונסורציום לצורך ההתמודדות; הראל תעמיד לה הלוואה של 170 מיליון שקל



חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, מקבוצת יורוקום של שאול אלוביץ' (44%), בוחנת בימים אלה הקמת קונסורציום בהובלתה לצורך התמודדות על מכרז תמנע. החברה ניהלה בתקופה האחרונה מגעים עם מספר חברות מישראל ומחו"ל, במטרה לשלב בקונסורציום שותפים פיננסיים וטכנולוגיים.



פרויקט פארק האנרגיה המתחדשת בתמנע נמצא בדרום הערבה בשטח המועצה האזורית חבל אילות. מדובר בפרויקט הגדול מבין כמה אתרים בתחום האנרגיה המתחדשת הנבנים בימים אלו ביישובי חבל אילות. במסגרת הפרויקט, תציג מינהלת האנרגיה המתחדשת מראש את מחירי הקרקע והתעריפים, והוגדרו שלושה פוליגונים לשלוש תחנות שיוכלו לספק בין 50-75 מגה-ואט בכל רגע. גודלו של פוליגון יהיה כ-1,000 דונם.



אנלייט קיבלה שלשום מהראל ביטוח השקעות מכתב עקרונות לפיו הראל תעמיד לטובת אנלייט הלוואות להשלמת מימון ההון העצמי שיידרש לה למימון, הקמה ותפעול של פרויקטים בתחום ייצור האנרגיה הסולרית בישראל בהיקף מצטבר של עד 170 מיליון שקל.



לאחר שתבצע בדיקות נאותות, תעמיד הראל לטובת החברה הלוואות למימון הון עצמי המיועד לפרויקטים בתחום האנרגיה הסולארית בישראל, ותידרש לעמוד בדרישות הון עצמי מינימלי של כ-20% הקבועות בתקנות משק החשמל על מנת להקים פרויקטים בהיקף של כמיליארד שקל.



מנכ"ל החברה, גלעד יעבץ, התייחס בעבר לאפשרות שאנלייט תיגש למכרז תמנע. עם זאת, ל-themarker נודע כי אנלייט לא תוכל להשתמש באשראי מהראל לטובת התמודדות במכרז, שכן אחד התנאים שקבעו הראל ואנלייט במכתב העקרונות הוא כי המימון הנוכחי נועד להקמת מתקנים מתוך צבר ההזמנות הקיים של אנלייט, כלומר, מתקנים בינוניים.



מקורות בענף מעריכים כי מכרז תמנע יפורסם במהלך הרבעון הראשון של 2011. במידה שהחברה אכן תתמודד במכרז זה, היא תצטרך לגייס מימון ממקורות נוספים.



אנלייט היא החברה היחידה מתחום האנרגיה הסולארית הנסחרת בבורסת תל אביב, תחת שם החברה הממוזגת סהר אינווסטמנטס, אולם החל מהיום החברה תדווח תחת השם אנלייט אנרגיה מתחדשת. החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-47 מיליון שקל.



בפברואר התקשרה חברת סהר אינווסטמנטס, השלד הבורסאי המצוי בשליטת קבוצת יורוקום, בעסקת מיזוג עם החברה הפרטית אנלייט אנרגיה מתחדשת. במסגרת העסקה התמזגו החברות תוך העברת מלוא פעילותה של אנלייט לסהר בתמורה להקצאת מניותיה של סהר. מ-2009 הקימה אנלייט עשרות מערכות סולאריות מסוג pv עבור לקוחות, מתוכן היא מפעילה כ-30 מערכות שבבעלותה.



יעבץ מסר כי "שיתוף הפעולה האסטרטגי של אנלייט עם הראל מהווה בסיס איתן להמשך התנופה שבה נמצאת החברה בהובלת שוק האנרגיה המתחדשת בישראל". יעבץ הוסיף כי "על פי מתווה המימון המקובל בענף, אנחנו ערוכים כעת עם יכולת מימון של פרויקטים מצבר ההזמנות הקיים של החברה להקמת מערכות סולאריות בהיקף של כמיליארד שקל, שיוכלו לייצר חשמל בהיקף של יותר מ-50 מגה-ואט, בכפוף למתן היתרים מהרשויות הרלוונטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully