וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק בעבודה - כן או לא?

איילה צורף

4.8.2010 / 8:30

עם רמת חדירה של יותר מ-55% מקרב הגולשים, הישראלים מבלים שעות בפייסבוק והם עושים את זה גם במקום העבודה. האם על המעסיק לחסום את הגישה? איילה צורף מפסבקת

בכל משרד אליו תיכנסו באמצע יום עבודה, תמצאו לפחות מסך מחשב אחד פתוח על הרשת החברתית פייסבוק.

עם רמת חדירה של יותר מ-55% מקרב הגולשים, הישראלים מבלים שעות ארוכות במדיה החברתית. הם נכנסים לרשת החברתית בבית, הם מתעדכנים בנייד, והם עושים את זה גם במקום העבודה ואז הכניסה לפייסבוק, טוויטר, יוטיוב ורשתות אחרות, הופכות להיות גם עניינו של המעסיק.

קל למנוע טכנית את כניסת העובדים לרשתות החברתיות - על ידי חסימת הגישה אליהן מהשרתים. קל, אבל לא חכם. הרשתות החברתיות הפכו בעיני ישראלים רבים לאמצעי תקשורת מהותי. חסימת הגישה לפייסבוק עלולה להיתפש על ידי העובדים כחסימת האפשרות לבצע שיחת טלפון פרטית, או כניסיון למנוע מהם שיחות מסדרון.

מאידך, מדובר בכאב ראש לא פשוט עבור המעסיק: עובד קל דעת יכול לכתוב על תוכן הפגישות שמתחוללות במשרד, ובכך לחשוף כלפי המתחרים מידע עסקי פנימי.

עובד במערכת הבנקאית או הסלולרית, שחשוף לפרטי חשבונות של לקוחות, יכול - מבלי משים - לחשוף פרטים אישיים של לקוח ולחשוף את הארגון לתביעה, תוך שהוא מייצר נזק לארגון שבו הוא עובד וללקוח. לכן מחפשים כיום חלק גדול מהארגונים את הדרך הנכונה לפעול בזירה הזו.

אחת החברות שעשתה צעד אמיץ למדי בתחום זה היא דפי זהב. באחרונה הודיע המנכ"ל, ניר למפרט, לכל עובדיו על כך שהוא מעודד אותם לעשות שימוש ברשתות החברתיות, גם בשעות העבודה. הסיבה, הוא נימק אז, היא שעובדים אלה יכולים גם להיות שגרירים של דפי זהב במקומות שבהם הם שוהים ברשת, ולייצג נאמנה את החברה, אם וכאשר הם נתקלים בשיחה אודותיה ברשת.

לצורך כך גיבשה החברה אמנה, כזו שמבקש חזקיהו כעת מהבנקים לגבש. באמנת דפי זהב התבקשו העובדים לשים לב לכך שהם אינם חושפים מידע על פעילות החברה ועל תוכניות ופרויקטים הנמצאים בפיתוח. כמו כן נאסר עליהם להתבטא בנושאים כספיים של החברה, לקוחותיה וספקיה, התבטאויות בלתי מכובדות כלפי החברות המתחרות והתבטאויות בלתי מכובדות כלפי עמיתים לעבודה. סביר להניח שאמנה כזו תקטין את הסיכונים עבור הארגון, גם אם לא תמנע כליל את הנזק שעלול להיווצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully