וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההפסדים מהמעבר לספרים דיגיטליים: רשת ברנס אנד נובל מציעה עצמה למכירה

רויטרס

4.8.2010 / 9:03

מניית החברה זינקה ב-25% לאחר פרסום הידיעה בדבר העמדתה למכירה של הרשת



ברנס אנד נובל, רשת הספרים מספר אחת בארה"ב, העמידה את עצמה למכירה בעקבות הפגיעה במכירותיה בשל המעבר לספרים דיגיטליים. מניית החברה זינקה ב-25% לאחר פרסום הידיעה בדבר העמדתה למכירה של הרשת.



מייסד החברה והמשקיע העיקרי בה, לאונרד ריג'יו, שוקל להגיש הצעת רכש לחברה כחלק מקבוצת משקיעים גדולה. משקיעים רבים נוספים עשויים להביע עניין ברכישת הרשת, ביניהם המשקיע המיליארדר רון ברקל. בנוסף העלתה העמדתה של הרשת למכירה השערות בנוגע לרכישתה על ידי מתחרתה הקטנה יותר בורדרס גרופ, בשילוב עם גורם נוסף.



מנייתה של ברנס אנד נובל נחתכה בלמעלה מחצי במהלך השנה האחרונה ושווי השוק של החברה עומד על פחות מ-760 מיליון דולר נכון לסגירת המסחר אתמול.



"איך מעריכים את שווייה של חברה אשר כל השוק שלה עבר תהפוכות?" אמר האנליסט ג'יימס מקוויבי מחברת פורסטר לרויטרס. "מבחינה אסטרטגית המהלך נכון עבור ברנס אנד נובל", אמר האנליסט פיטר וולסטרום מחברת מורנינגסטאר, והוסיף: "המעבר לידיים פרטיות יכול לסייע להאיץ ההשקעות בתחום הספרים הדיגיטליים על ידי החברה".



ברנס אנד נובל דיווחה כי הקימה וועדה מיוחדת המונה ארבעה דירקטורים עצמאיים אשר ישקלו את כל האפשרויות עבור החברה.



מכירות סניפיה של ברנס אנד נובל ירדו ב-3.1% במהלך הרבעון השני,והחברה העניקה תחזית מכירות פושרת גם לשנה הנוכחית. אבל בשוק הספרים הדיגיטליים יכולה ברנס אנד נובל לרשום רווחים אדירים. מנכ"ל החברה אמר לאחרונה כי לחברה כיום 20% משוק הספרים האלקטרוניים – עמדה שיכולה להביא להכנסות של 3-3.5 מיליארד דולר עד לשנת 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully