וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הנדל"ן חבס גייסה 177 מיליון שקל באמצעות אג"ח במקום 100 מיליון כמתוכנן

ואדים סבידרסקי

4.8.2010 / 10:50

בשלב הציבורי לאג"ח 4 משועבדות במניות חבס סטאר נרשמו פי 3 ביקושים מהיצע



חברת הנדל"ן השלימה אתמול את הנפקת חבילת אגרות חוב מסדרה 4 החדשה ואופציות לאגרות חוב אלו מסדרה 13. היקף הגיוס הסתכם ב-177 מיליון שקל כאשר 93 מיליון שקל גויסו במסגרת המכרז למשקיעים מוסדיים ן-84 מיליון שקל נוספים גוייסו במסגרת המכרז לציבור. בפועל, תכננה החברה לגייס כ-100 מיליון שקל, אך עקב הביקוש ער בשלב המוסדי החליטה להגדיל את היקף הגיוס.



חבס הציעה חבילות המורכבות מ-1000 אגרות חוב ו-5 כתבי אופציות כל אחד כעלות מינימאלית של 1000 שקל. הביקושים הגבוהים פי 1.5 מהיצע אשר נרשמו במהלך המכרז, דחפו את המחיר הסופי על החבילה להיסגר על רמת 1,010 שקל. בשלב הציבורי, שהתקיים אמש, הוצעו יחידות בהיקף של 37 מיליון שקל ונתקבלו ביקושים בהיקף של 120 מיליון שקל - פי 3 מכמות היחידות שהוצעה.



החברה מציינת כי בעלת העניין דש איפקס, רכשה באמצעות קופות הגמל וקרנות נאמנות שלה חבילות בסכום של כ-2 מיליון שקל. את ההנפקה הובילו כלל פיננסים, איפקס, אנליסט, ברק קפיטל ולידר.



אגרות החוב מסדרה 4 הינן צמודות למדד המחירים לצרכן, עומדות לפירעון ב-6 תשלומים שנתיים שווים בין השנים 2018-2013 ונושאות ריבית שנתית של 5%. הסדרה, בעלת מח"מ (משך חיים ממוצע) של 4.85, מובטחת בשעבוד ראשון וקבוע על מניות חברת חבס סטאר (המוחזקת על ידי חבס ב-74% והיתר על ידי יעקב שחר וישראל קז) ביחס של 120% הון עצמי להיקף הסדרה, בתוספת ריבית והצמדה. כך, שאם חבס גייסה 175 מיליון שקל, מחזיקי האג"ח יקבלו בטחונות של מניות חבס סטאר בשווי של 210 מיליון שקל. בנוסף, אגרות חוב של החברה אינן מדורגות בדירוג כלשהו.



לדברי אייל רגב, מנכ"ל קבוצת חבס, "אנו גאים בתוצאות ההנפקה לאור הביקושים הגבוהים בסך של 330 מיליון שקל שהתקבלו משורה ארוכה ומכובדת של משקיעים. הביקושים הגבוהים משקפים את הבעת האמון של שוק ההון ביכולות החברה ואת ההערכה של שוק ההון אודות הצפוי לחברה בעתיד. כספי ההנפקה, בנוסף ליתרות המזומנים שבידי החברה עוד קודם לה, ישמשו את החברה ליישום התוכנית האסטרטגית להרחבת פעילותה, בישראל ובחו"ל".





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully