וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורכית ממשיכה לדמם: ההפסד הנקי ברבעון השני צמח ל-7.7 מיליון דולר

ניר צליק

4.8.2010 / 15:06

ההפסד התפעולי עמד על 7.2 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 5.8 מיליון דולר ברבעון המקביל



רוחות של אופטימיות נשבו עם פרסום דו"חות הרבעון השני של אורכית. איציק תמיר, מנכ"ל החברה, מסר כי החברה הוסיפה שלושה לקוחות חדשים וכי יירשם שיפור משמעותי בהכנסות במחצית השנייה של השנה, וכי ההכנסות ברבעון השלישי יעמדו על 5-4 מיליון דולר. החברה מסרה באותה תקופה כי היא השיגה התקדמות בשוק ההודי, מה שעשוי להפוך לאחד ממנועי הצמיחה של החברה.



אלא שהתחזיות לעלייה בהכנסות החברה ברבעון השלישי הינם ידועות מראש, שכן חתמה על חוזה עם bsnl ההודית בשנה שעברה, שייסב לה בסך הכל כ-20 מיליון דולר. סכום זה נע בין הרבעונים, והוא זה שצפוי לדחוף את הכנסותיה של אורכית ברבעון השלישי, ולא שיפור אמיתי במצבה.



בנוסף, משקיעי החברה מצפים לבשורות אחרות לחלוטין מהחברה. באפריל השנה פירסמה אורכית בדו"ח השנתי המורחב כי היא מתכוונת להעלות את הוצאות התפעול, במטרה להתמודד על חוזה חדש של kddi היפאנית, שהניבה לחברה בעבר הכנסות העולות על 100 מיליון דולר. עד כה, לא פירסמה אורכית עדכונים בנוגע לחוזה זה, כאשר אם החברה לא תזכה בחוזה, היא תעמוד מול שוקת שבורה, שכן קופת המזומנים של החברה ממשיכה להישחק.



בקופת החברה היו 26.4 מיליון דולר במזומן ובניירות ערך סחירים לטווח קצר ו-1.4 מיליון דולר בניירות ערך סחירים, ועוד 3.4 מיליון דולר בהשקעות אחרות בסוף הרבעון. לחברה נותרו בשוק איגרות חוב בשווי 23.5 מיליון דולר, הניתנות לפרעון במארס 2012.



ברבעון הנוכחי חתמה אורכית על הסכם השקעה עם קרן יורקוויל, של עד 10 מיליון דולר, בתמורה למניות בדיסקאונט על מחיר השוק, בהתאם לצרכי החברה. בתחילת אפריל גייסה החברה 10.6 מיליון דולר בדיסקאונט של 21.6% על מחיר השוק.



את הרבעון השני סיימה החברה עם הכנסות של 1.7 מיליון דולר לעומת הכנסות של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2009. הוצאות התפעול של החברה עלו ל-7.6 מיליון דולר לעומת 7.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, מה שהוביל להפסד תפעולי של 7.2 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 5.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. אורכית חתמה את הרבעון עם הפסד נקי של 7.7 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, והפסד נקי של 6.1 מיליון דולר ברבעון הקודם.



אורכית מייצרת פתרון טכנולוגי להעברת שידורי טלוויזיה רב-ערוצית, אינטרנט מהיר וטלפון, הפועל באמצעות פרוטוקול האינטרנט (ip). מתגי התקשורת מתוצרתה מותקנים במרכזיות של חברות טלקום ומשדרגים את רשת התקשורת בכל הקשור להקצאת רוחב פס על גבי הסיב האופטי.





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully