וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוחרים בגלנקור לרוסיה: הקפיאו את יצוא החיטה בעקבות עליית המחירים

סוכנויות הידיעות

4.8.2010 / 19:06

החברה עצמה הודיעה כי אינה עומדת מאחורי דבריהם של סוחריה במדינה; החוזים על החיטה למסירה מזנקים ב-4.2%



סוחרים בגלנקור, אחת מחברות המסחר הגדולות והחשאיות בעולם בתחום חומרי הגלם, מנסים לשכנע את ממשלת רוסיה להקפיא את יצוא החיטה מהמדינה. זאת, על רקע עלייה של עשרות אחוזים במחיר החיטה ברחבי העולם בעקבות גל החום הגרוע ביותר ברוסיה מזה 130 שנה, כך דיווח היום העיתון "פייננשל טיימס".



לפי הדיווח, הסוחרים מנסים לשכנע בכירים ברוסיה לאסור על יצוא החיטה משום שהדבר יאפשר לחטיבת המסחר בחיטה בגלנקור לפתוח למשא ומתן מחודש את כל חוזיה, והדבר עלול להוביל לרווחים משמעותיים עבור ענקית הסחורות בעקבות העלייה במחירים. ראש החטיבה הרוסית של גלנקור, יורי אוגנב, אמר לרויטרס כי "מנקודת מבטנו, לממשלה יש את כל הסיבות המוצדקות להפסיק את יצוא החיטה מרוסיה החל מה-1 בספטמבר".



גלנקור עצמה הודיעה מאוחר יותר כי היא אינה עומדת מאחורי דבריו של אוגנב וכי "דעותיו של אחד מעובדינו בנוגע לשוק החיטה הרוסית הן דעותיו הפרטיות, ואינן משקפות בשום אופן את עמדתה של גלנקור".



משרד החקלאות הרוסי העריך אתמול כי יבול החיטה במדינה ייפול השנה ל-70-75 מיליון טונות, לאחר שהבצורת החריפה ביותר ברוסיה מזה 130 שנה הובילה לשריפות שגרמו להרס של חמישית מיבול החיטה של המדינה. עם זאת, בניסיון להרגיע את המשקיעים הודיעה הממשלה כי יצוא החיטה יישאר יציב.



מחיר החוזים על החיטה למסירה בספטמבר מזנק כעת ב-4.2% ל-7.02 דולר לבושל, לאחר שעלה לרמתו הגבוהה מזה שנתיים ביום שני וזינק ב-42% בחודש יולי, העלייה החודשית החדה מזה 51 שנים. מאז סוף יוני זינק מחיר החיטה ב-50%, והוביל כלכלנים להזהיר מפני משבר מזון נוסף, הדומה למשבר המזון של 2007-2008 בו זינקו מחירי הסחורות החקלאיות כמו החיטה, התירס והאורז לשיאים והובילו למהומות במדינות כמו האיטי ובנגלדש. מחיר החיטה הגיע לשיא של 13 דולר לבושל בפברואר 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully