וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגולטור הסיני הורה לבנקים להיערך לקריסה של עד 60% במחירי הבתים

סוכנויות הידיעות

4.8.2010 / 19:46

במהלך מבחני עמידות קודמים שערכו הבנקים בסין, התרחיש הגרוע ביותר היה נפילה של עד 30% במחירים



רגולטור הבנקאות הסיני (cbrc) הורה בחודש שעבר לבנקים במדינה להתחיל לערוך סדרה חדשה של מבחני עמידות כדי לאמוד את השפעת נפילה של עד 60% במחירי הבתים - כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג, שציטטה גורם המקורב לרגולטור.



לפי הדיווח, הבנקים בסין צוו להיערך לקראת תרחיש קיצוני שבו מחירי הבתים בערים מסוימות ייפלו ב-50%-60%. במהלך מבחני עמידות קודמים שערכו הבנקים במדינה, התרחיש הגרוע ביותר שנבדק היה נפילה של עד 30% במחירי הבתים.



הפסימיות הגוברת של הרגולטור הסיני צפויה להגביר את החששות כי בועת הנדל"ן בסין, שפריחתה הואצה הודות לסכום שיא הלוואות בסך 1.4 טריליון דולר שהוענקו במדינה בשנה שעברה, תתפוצץ ותוביל לעלייה חדה במספר החובות האבודים. מאז חודש אפריל הרגולטורים במדינה פעלו לצינון שוק הנדל"ן והגבילו את צעדיהם של משקיעים ספקולטיביים, לאחר שמחירי הבתים בערי סין זינקו ב-68% ברבעון הראשון של 2010, לעומת הרבעון הראשון של 2009. בחודש יוני ירדו מחירי הבתים ב-70 ערים סינים ב-0.1%, לעומת מאי, אולם עלו ב-11.4% לעומת יוני 2009.



נפילה חדה במחירי הבתים בסין צפויה להאט את צמיחתה של הכלכלה הסינית, שצמחה בקצב איטי מהצפוי של 10.3% ברבעון השני של 2010. ב-20 ביולי הודיע רגולטור הבנקאות הסיני לבנקים להעמיק את מבחני העמידות שהם עורכים, אולם לא פירט בהודעתו עד כמה. בדיקות קודמות הראו כי במקרה של נפילה של 30% במחירי הבתים בסין ועלייה של 1.08% בריביות, שיעור החובות האבודים של הבנקים בסין יעלה ב-2.2%. במסגרת תרחיש זה, רווחיהם של הבנקים ייפלו ב-20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully