וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית בארנס אנד נובל מזנקת ב-20% בציפייה כי תעמיד את עצמה למכירה - הזינוק החד זה 17 שנים

סוכנויות הידיעות

4.8.2010 / 21:07

מניית בארנס אנד נובל נפלה ב-33% מאז תחילת השנה, לפני הזינוק במחירה היום



מנייתה של בארנס אנד נובל, רשת חנויות הספרים הגדולה בארה"ב, מזנקת כעת ב-20% בוול סטריט, יום לאחר שהחברה הודיעה כי היא שוקלת להעמיד את עצמה למכירה בעקבות ירידה חדה במנייתה ותחרות קשה מצד קמעוניות הספרים המקוונות.




דירקטוריון החברה הודיעה אתמול כי בארנס אנד נובל שוקלת אפשרויות אסטרטגיות כדי להגדיל את התשואה לבעלי המניות, לאחר שמניית החברה נפלה ב-33% מאז תחילת השנה, לפני הזינוק במחירה היום.



לאונרד ריג'יו, יו"ר החברה ובעל המניות הגדול ביותר בה, אמר כי הוא שוקל להגיש הצעת רכש כחלק מקבוצת משקיעים, אולם גורלה של החברה תלוי הן בריג'יו והן במשקיע המיליארדר רון בורקל וחברת אלתיה ריסרץ' אנד מנג'מנט, שיחדיו מחזיקים ב-64% ממניות בארנס אנד נובל. חברת ההשקעות של בורקל, יוקאיפה, תבעה במאי את בארנס אנד נובל במטרה לאפשר למיליארדר להשתלט על החברה.



אף שהיא מוכרת 300 מיליון ספרים בסניפיה ובחנות המקוונת שלה מדי שנה, בארנס אנד נובל התקשתה להתמודד עם התחרות מצדן של יריבות כמו אמזון ו-וול מארט. קורא הספרים של החברה, נוק, התקשה גם הוא להתמודד מול הקינדל המתחרה של אמזון והאייפד של אפל. המכירות בסניפיה של בארנס אנד נובל ירדו ב-3.1% ברבעון השני, והחברה סיפקה תחזית מאכזבת גם לשנה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully