וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל יישבה את האישומים נגדה בארה"ב: לא תוכל להשתמש באיומים כדי לפגוע במתחרות

סוכנויות הידיעות

4.8.2010 / 21:54

על אינטל לא הוטל קנס במסגרת יישוב האישומים, מה שהוביל אנליסטים לטעון כי החברה יצאה בקלות יחסית



ענקית השבבים הגיעה להסדר עם נציבות הסחר הפדרלית (ftc) ליישוב האישומים כי החברה ניצלה את מעמדה המונופוליסטי בשוק המעבדים כדי לפגוע במתחרות - כך הודיעה היום ה-ftc. במסגרת ההסדר, ייאסר על אינטל להשתמש באיומים או בהוזלות מחירים קיצוניות כדי לחסום לקוחות מקניית מוצרים של מתחרותיה.



אינטל, יצרנית השבבים הגדולים בעולם אשר שבבים מתוצרתה מותקנים ביותר מ-80% מהמחשבים האישיים בעולם, חתמה במסגרת יישוב האישומים על סדרה של הגבלות להתנהלותה, לאחר שהואשמה כי איימה לנקום בלקוחות שירכשו מוצרים אצל יצרניות שבבים מתחרות, בנוסף לטקטיקות לא חוקיות אחרות.



"מקרה זה מדגים את מוכנותה של ה-ftc לפעול נגד הפרות של חוקי ההגבלים העסקיים, אפילו נגד החברות החזקות ביותר במגזרים הצומחים במהירות", אמר יו"ר ה-ftc ג'ון לייבוביץ לאחר ההכרזה על הסדרת האישומים.



על אינטל לא הוטל קנס במסגרת יישוב האישומים, מה שהוביל אנליסטים לטעון כי החברה יצאה בקלות יחסית לעומת עימותים קודמים בינה לבין הרגולטורים. במאי 2009 הטילה הנציבות האירופית על אינטל קנס בסך 1.4 מיליארד דולר לאחר שהואשמה בניצול לרעה של מעמדה בשוק השבבים. בנובמבר הסכימה אינטל לשלם 1.25 מיליארד דולר למתחרתה הקטנה amd כדי ליישב תביעות שהגישה האחרונה נגד אינטל בטענה זו ניצלה את מעמדה בשוק השבבים כדי לפגוע במתחרות, תוך הפרת חוקי הגבלים עסקיים.



נציבות הסחר הפדרלית הגישה בחודש דצמבר אישומים נגד אינטל בטענה כי זו ניצלה את מעמדה בשוק השבבים כדי לפגוע במתחרות, תוך הפרת חוקי ההגבלים העסקיים. לפי האישומים, אינטל פעלה במשך עשר שנים לחסימת מוצרים עדיפים של מתחרותיה. "אינטל ניהלה מסע מכוון לסיכול איומים תחרותיים על המונופול שלה", אמר ראש מחלקת הגבלים עסקיים בנציבות הסחר הפדרלית, ריצ'רד פיינסטין, בעת הגשת האישומים בדצמבר.



כחודש קודם לכן, בנובמבר, הוגשו אישומים דומים נגד אינטל על ידי התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו. לפי האישומים, החברה עשתה שימוש באיומים בלתי חוקיים ובתשלומי שוחד של מיליארדי דולרים ליצרניות מחשבים אישיים כדי שאלו לא ירכשו שבבים מתוצרת מתחרותיה. ענקית השבבים הבטיחה לעצמה עסקות עם יצרניות מחשבים כמו דל, היולט פקארד (hp) ויבמ, באמצעות תשלומי שוחד של מיליארדי דולרים, אותם הסוותה בתור הנחות. "בשוק של אינטל לא היו חוקים של היצע וביקוש", אמר קואומו בעת שהודיעה על הגשת האישומים בנובמבר. "במקום זאת, פעלה אינטל לפי חוקי 'הדרך שלי או הדרך החוצה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully