וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מנסה לצמצם פערים בארה"ב

רונית דומקה

5.8.2010 / 7:02



>> במארס רשם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, את הניצחון הראשון שלו: אישורה של רפורמה היסטורית במערכת הבריאות בארה"ב, שנועדה להעניק שירותי בריאות ל-36 מיליון אזרחים בלתי מבוטחים ולהוזיל את הוצאות הבריאות לשכבות החלשות.

ההוצאות על בריאות בארה"ב היו בשנים האחרונות בין הגבוהות בעולם. ב-2007 הן הסתכמו ביותר מ-2.2 טריליון דולר, או 16.2% מהתמ"ג. כמחצית מהסכום מגיעה מתשלומים פרטיים.



ב-2007 היתה ההוצאה על בריאות בארה"ב 7,290 דולר לנפש, בעוד שההוצאה הממוצעת במדינות המפותחות (oecd) היתה 2,964 דולר. בארה"ב יש פחות רופאים לנפש, אף כי תשלומי הביטוח שמשלם הציבור גבוהים ביחס למרבית מדינות ה-oecd. ההוצאה הממוצעת בארה"ב על ביטוח בריאות, עבור משפחה ממוצעת בת ארבע נפשות, היא כ-12 אלף דולר בשנה. שכר המינימום הממוצע הוא כ-13 אלף דולר בשנה.



במסגרת הרפורמה שאישר ממשל אובמה, לא יוכלו חברות הביטוח למנוע ביטוח בריאות מאנשים הסובלים מבעיות בריאותיות. כמו כן יוכל הממשל למנוע העלאות מופרזות בתעריפים. כמחצית מהאזרחים שאינם מבוטחים באמצעות מקום העבודה יהיו זכאים לסובסידיות, מה שצפוי להפחית את ההוצאות למשפחות מהמעמד הנמוך והבינוני ב-60% בממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully