וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה במספר ההתקפות האלימות כלפי אנשי המכס בנתב"ג

מאת זוהר בלומנקרנץ

5.8.2010 / 7:02

באחרונה מתרבות ההתקפות האלימות מצד נוסעים שנתפסים בניסיונות הברחה. בשיתוף המשטרה הוחלט על נקיטת יד קשה כלפי התוקפים



>> אנשי המכס בנתב"ג ינקטו מדיניות של "יד קשה ואפס סובלנות" כלפי גילויי אלימות מצד נוסעים בטרמינל - כך הוחלט בישיבה משותפת במחוז המרכז של המשטרה בהשתתפות רפי גבאי, מנהל המכס בנתב"ג, ומפקד מרחב נתב"ג של המשטרה, נצ"מ דורון כהן.

ההחלטה התקבלה בעקבות עלייה במספר המקרים האלימים וההתקפות כלפי אנשי המכס. "אנו מזהים עלייה במעשי האלימות כלפי אנשי המכס והמשטרה בנתב"ג, מצד נוסעים שנתפסו בזמן ביצוע עבירות", אמר אתמול גבאי. "מגמת הגידול באלימות באה לידי ביטוי בהתנהגות מילולית ובניסיונות לפגיעה פיסית באנשי המכס".



בשבוע שעבר הותקף עובד מכס על ידי נוסעת שנתפסה בניסיון להבריח סיגריות ובגדים מחו"ל. הנוסעת, בת 53 מאזרבייג'אן, ניסתה להימלט לאחר שבמהלך בדיקת מכס שגרתית במסלול הירוק נמצאו במזוודתה 50 חבילות של סיגריות ובגדים בכמות מסחרית. האשה פרצה בריצה מאולם הנוסעים הנכסים לשטח הציבורי ונעצרה לאחר מרדף קצר. האשה גילתה התנגדות, תקפה את סגן ראש המשמרת ושרטה אותו באופן שנזקק אחר כך לטיפול רפואי במרפאת נתב"ג. האשה הובאה לשיפוט מהיר ושוחררה למעצר בית של חמישה ימים.



במקרה אחר, חזר צעיר בן 23 מארה"ב והתבקש לעצור ולפתוח את מזוודתו. הוא סירב, החל לקלל את המוכסים ואף הניף את המזוודה, כדי לפגוע במוכס. "ניתן לומר, כי אחת ליומיים-שלושה אנו נתקלים בביטוי אלימות מצד נוסעים - מצב שלא היינו רגילים אליו עד לפני כשנה. אני רואה סימטריה בין ריבוי מעשי האלימות בחברה הישראלית לבין הגידול באלימות כלפי נציגים של מערכת אכיפת החוק, במקרה זה המוכסים ואנשי המשטרה בנתב"ג", הוסיף גבאי.



בהתאם למדיניות החדשה, שיישומה החל עם שיא עונת נסיעות הקיץ, הנוסעים האלימים נעצרים, נחקרים ובהליך מהיר מובאים לפני בית המשפט להארכת מעצר, כדי להגיש כתב אישום ולמצות את כל התהליך תוך שבוע ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully