וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הופכים דיור מוגן לקניון

מאת שלומית צור

5.8.2010 / 7:02

תושבי שכונת גנים מאשימים את יזמי קניון גנים בהסבה הדרגתית של כל שטחי הדיור המוגן במקום לשטחי מסחר. גזית גלוב טוענת בנוסף כי היזמים מבקשים לאסוף זכויות מסחר שהיו מיועדות למגרש שלה



>> בצעד חריג הורתה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה פתח תקוה לבחון מחדש את קניון גנים בעיר, כדי לבדוק אם בוצעו במקום חריגות בנייה. זאת, בעקבות טענות שהעלו שכנים כי הקניון מוקם ב"שיטת סלאמי", שלפיה שטחי דיור מוגן שהיו אמורים להיות במקום מבוטלים בהדרגה לטובת שטחי מסחר. בנוסף, טוענת חברת גזית גלוב כי הקניון מוקם תוך ביצוע חריגות בנייה, אך היזמים מכחישים את הטענות.

הקניון, שממוקם בפינת רחובות העצמאות, בן גוריון ופנחס חגין בשכונת כפר גנים בפתח תקוה, הוא בבעלות יזמים פרטיים ונמצא בשלבי בנייה מתקדמים לפי תוכנית מ-99'. לפי התוכנית, אושרה הקמת מרכז מסחרי של 2,700 מ"ר ועוד 2,300 מ"ר שיועדו לדיור מוגן. ב-2007 אישרה הוועדה המחוזית הגדלת שטח המסחר ב-1,350 מ"ר, על חשבון השטח שיועד לדיור מוגן, ואילו עתה מבקשים היזמים להסב גם את ה-950 מ"ר הנותרים של דיור מוגן לשטחי מסחר. כמו כן, ביקשו היזמים תוספת של 850 מ"ר למרכז המסחרי ועוד 14.5 אלף מ"ר שטחי שירות ושטחים תת-קרקעיים.



לטענת ועד השכונה וכ-100 מתושביה, שהגישו התנגדויות באמצעות עו"ד מושיקו ארז, התנהלות היזמים מעידה כי מטרתם מלכתחילה היתה להקים קניון - על חשבון שטחי הדיור המוגן.



בדיון שהתקיים בוועדה המחוזית הסכימו היזמים והעירייה כי השטח בגודל 950 מ"ר שנותר לדיור מוגן קטן מדי, ונציגת העירייה עו"ד אביגיל פריי אף אמרה כי אין צורך בעוד דיור מוגן באזור, אך יש מקום לשטחים מסחריים נוספים.



התושבים המתנגדים טוענים, כי יישום התוכנית יגרום לכניסות ויציאות של רכבי שירות לתוך אזור המגורים, מה שיהווה מטרד עבור תושבי השכונה. כמו כן, התריעו התושבים כי התוכנית לא כוללת הגדלת מספר מקומות החניה, על אף תנועת הרכבים באזור שתגדל באופן משמעותי.



היזמים הגיבו כי החניה המאושרת כיום יותר ממספקת לשטחי המסחר המבוקשים, ואף קיים עודף מסוים על פי דרישת הוועדה המקומית. עוד טענו היזמים, כי שטחי המסחר הנוספים לא יגבירו את תנועת רכבי השירות בצורה ניכרת.



ממתינים לדו"ח פיקוח



ואולם, לא רק השכנים הגישו התנגדויות לתוכנית. גזית גלוב ישראל, המחזיקה במגרש סמוך שמיועד אף הוא להקמת קניון, הגישה התנגדות מאחר שלטענתה היזמים מבקשים לאסוף למגרש שלהם זכויות נוספות של מסחר שהיו מיועדות למגרש שלה. עוד טענה החברה, כי היזמים ביצעו בקניון חריגות בנייה, אף שהוועדה המקומית השיבה שלא ידוע לה על כל בנייה בלתי חוקית במתחם.



הוועדה המחוזית הורתה לוועדה המקומית להעביר לה בתוך 21 יום דו"ח פיקוח על הבנייה במקום ולבצע במקום בדיקות בנושאי התחבורה וצורכי הסביבה לשטחי מסחר ודיור מוגן. עו"ד חיים ויינטרוב, המייצג את גזית גלוב, מסר בתגובה כי לא ייתכן שבעוד שהוועדה המחוזית מצאה לנכון לאשר שטחי דיור מוגן לפני שלוש שנים, כיום מודיעה הוועדה המקומית שאין צורך בהם. לטענתו, תגובתה של הוועדה המקומית מעידות שלא ביצעה במקום בדיקות תכנוניות.



עו"ד ענת בירן המייצגת את היזמים, מסרה כי "לטענות המתנגדים אין כל שחר. הבנייה בקניון גנים נעשתה על פי היתרים, וכל ההתנגדויות לה נדחו בעבר. עתה, כשנתבקשו שינויים קלים בתוכנית, מנסים שוב המתנגדים את כוחם בהצגת טענות שכבר נדחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully