וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופי בין לזכיין הישראלי: סגור את הסניפים

עדי דברת מזריץ

5.8.2010 / 8:20

לטענת הרשת העולמית, הזכיינית סיטי פוד לא שילמה דמי זיכיון במשך כמה חודשים ואף לא העבירה דיווחים על הנעשה ברשת. בחברה העולמית שוקלים כעת את המשך הפעילות בישראל

רשת קופי בין העולמית הודיעה במכתב ששלחה לחברת סיטי פוד, הזכיינית שלה בישראל, כי עליה לסגור את 14 סניפי הרשת עד יום ראשון הקרוב. לטענת החברה העולמית, קופי בין ישראל אחראית לשורת הפרות קיצוניות של ההסכם עמה ומזה כמה חודשים לא שילמה את דמי הזיכיון, בסך מאות אלפי דולרים.

ברשת העולמית, הפועלת ב-22 מדינות בעולם, טוענים כי סיטי פוד - שבבעלות דני ורנר, י.ר יובל אחזקות ושירה-תומר אחזקות - לא מעבירה לחברת האם דיווחים על הנעשה ברשת, לא מגישה דוחו"ת על הכנסות הסניפים ולא מדווחת על פתיחה וסגירה של סניפים, וכי עקב כך ברשת העולמית כלל לא יודעים אם הרשת בישראל מרוויחה כסף.

"קופי בין העולמית מוטרדת מהפגיעה במוניטין שלה ובלקוחותיה. מה שעשה הזכיין הישראלי מנוגד למדיניות הרשת בעולם", אמר ל-TheMarker עו"ד איל פלום ממשרד בדנר פלום, המייצג את קופי בין העולמית עם עורכת הדין של קופי בין העולמית בישראל, ורד אלקבץ. "הם קיבלו הודעה כי מהשמונה באוגוסט הסכם הזיכיון לא בתוקף. מאותו הרגע הם צריכים להפסיק את הפעילות שלהם בישראל בכל הנקודות. אם לא ייעשה כן, ננקוט אמצעים כדי להגן של הרשת".

הרשת העולמית יוצאת נגד סיטי פוד גם בנושא פעילותה לאיחוד סניפים של קופי בין ומותגים אחרים שבהם היא מחזיקה, המנוגדת להנחיותיה של החברה העולמית. בחברה טוענים כי במקומות מסוימים פתחה הזכיינית סושי בר בתוך סניפי קופי בין וכי בסניף הרשת במרכז המסחרי ביג בנתניה פועל סניף מאוחד של קופי בין ורשת סבארו.

עם ההפרות הנוספות שביצעה סיטי פוד מונים ברשת העולמית את פתיחתם של סניפים חדשים ללא קבלת אישור, הכנסה של זכייני משנה, ניסיון למכירת חלק מהזיכיון למשפחת אבולעפיה מבלי לקבל אישור, אי עמידה ברכישות המתחייבות בזיכיון מהחברה העולמית (כמו תערובות קפה) ומכירת מוצרים לא מורשים כמו בירות, פיצות ויין.

דני ורנר, מבעלי סיטי פוד, הוא דמות ותיקה בענף המזון. הוא הבעלים של חברת הקייטרינג נורקייט, מבעלי חברת הקייטרינג מורג ובנוסף לקופי בין הוא מחזיק בזיכיונות בישראל של המותגים סבארו, ג'וסלנד ומיי יוגורט. כמו כן הוא מחזיק בחלק מהבעלות על אולם האירועים הווילה (לשעבר גן אורנים פריים שקרס). שותפיו לסיטי פוד הם י.ר. יובל אחזקות שבבעלות טל פיקלר, זכיין של כמה סניפי סבארו ושירה-תומר אחזקות, שבבעלות דני הרשקוביץ, ששימש עד לפני כמה חודשים מנכ"ל קבוצת מותגי זהב.

דיווחים על הסתבכויות משפטיות

בחודשים האחרונים נרשמו כמה דיווחים על הסתבכויות משפטיות של סיטי פוד ושל ורנר. בין היתר נפתחו נגד ורנר תיקים בהוצאה לפועל בגין אי כיבוד המחאות, ומתארגנות נגדו תביעות על ידי עובדים שטוענים כי לא קיבלו שכר, או שהמחאות שקיבלו לא כובדו על ידי הבנק.

כמו כן עלו האשמות נגד סיטי פוד בנוגע לאי תשלום דמי שכירות לקניונים וספקים אחרים טענו כי החברה חייבת להם כסף. בנוסף, גם החברה האם של סבארו איימה כי תתבע את סיטי פוד על אי תשלום תמלוגי הזכיינות. עוד פורסמו טענות על חובות של מיליוני שקלים של ורנר לגורמים בשוק האפור.

במקביל, הזכיין הקודם של קופי בין, גיורא נפתלי, תובע מסיטי פוד כ-590 אלף שקל. לטענתו, סיטי פוד התחייבה לשלם לו סכומי כסף במסגרת הסכם המכר של הרשת, אך ההמחאות שקיבל חוללו בשל העדר כיסוי מספיק ולאחר שחשבונה של סיטי פוד הוכרז כחשבון מוגבל. נפתלי הגיש בקשה להטלת עיקולים זמניים על חשבונות הבנק, נכסי מקרקעין וחברות שבשליטת סיטי פוד ובעליה.

עורך הדין של ורנר טען בתגובה כי "החובות של קופי בין נובעים מהתקופה שבה החברה היתה בבעלותו של נפתלי, וההסכם שלפיו קופי בין נמכרה לוורנר לא מומש על ידי המוכרים וכלל מצגים מטעים שנפתלי ערב להם". כמו כן נמסר כי בכוונתו של ורנר להגיש כתב הגנה ותביעה שכנגד.

בקופי בין העולמית שוקלים כעת את המשך הפעילות בישראל, מכיוון שלא היו שבעי רצון גם מפעילותם של הזכיינים הקודמים בישראל. לדברי מקורבים, בחברה העולמית מרגישים כי יש צורך בניקוי אורוות לפני שיעבירו את הזיכיון לגורם אחר. משמעות הגזירה תהיה פיטוריהם של 200 עד 300 עובדים. בחודשים האחרונים נסגרו שלושה סניפים של הרשת, עשרות עובדים פוטרו ואחרים טוענים כי לא קיבלו שכר.

הרומן הקודם של קופי בין עם זכיינית ישראלית נגמר אף הוא באקורד צורם, כשהזכיינים, הפרסומאי דוד טמיר ז"ל, עידו קוריצ'ינר, ברוך היבצר, ונפתלי (שותף במי עדן ובחברת ביג המתמחה בהקמה והפעלה של מרכזי קניות) מכרו אותה בסוף 2008 לוורנר והרשקוביץ.

הרשת הגיעה לישראל ב-2000, מנתה 14 סניפים והמחזור השנתי שלה היה 35 מיליון שקל. הרשת נקלעה לקשיים לאחר שב-2007 פוטר אלון לי-גרין, מנהל משמרת ברשת, שטען כי הסיבה לפיטוריו היתה ניסיונו להקים ועד עובדים. בעקבות הפיטורים התקיימו הפגנות רבות מול סניפי הרשת ופעילותה הושבתה.

לדברי גורמים בענף, מחזור המכירות של קופי בין כיום מסתכם בכ-20 מיליון שקל בשנה. "קופי בין העולמית תשמח אם יבוא מישהו רציני שיהיה מוכן לנהל רשת בסטנדרטים המקובלים", אמר עו"ד פלום. "קופי בין לא בהכרח יוצאת מהארץ. מטרת המהלך היא לא לצאת מהארץ אלא להבטיח שקופי בין בישראל תהיה באמת קופי בין. אם זה יתאפשר זה יהיה הדבר הכי טוב מבחינתנו". מסיטי פוד לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully