וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיסר מחפש שלד לצקת לתוכו את הפעילות של אינסייטק וגמידה סל

מאת מיכאל רוכוורגר

5.8.2010 / 7:01

בלעדי גם אחרי שזיסר הוריד את שווי ההנפקה מ-250 מיליון דולר ל-150 מיליון דולר, ההנפקה של אלביט מדיקל אינה מתקדמת. באלביט קיימו מגעים עם אלכס דמביצר לרכישת השלד אדומים



>> בעקבות המשך חוסר הוודאות בשווקים, חברת אלביט הדמיה, שבשליטת מוטי זיסר, מחפשת מקורות גיוס הון חלופיים עבור החברה הבת, אלביט מדיקל. במקור תיכננו באלביט הנפקה ראשונית של מניותיה לציבור לפי שווי חברה של 250 מיליון דולר, כדי לגייס 50-60 מיליון דולר. אלא שגם לאחר שהסכימו, לפי הערכות, לחתוך את השווי לכ-150 מיליון דולר - הם לא קיבלו אינדיקציות חיוביות להצלחת ההנפקה.

כעת מחפשת אלביט הדמיה לרכוש שלד בורסאי עם מזומנים בקופה כדי לצקת לתוכו את הפעילות של אלביט מדיקל, ולהיהפך בכך לחברה ציבורית ולהגדיל את הנגישות למקורות ההון בעתיד באמצעות הנפקת מניות או אג"ח, וכן באמצעות נטילת אשראי בנקאי.



באלביט ניהלו מגעים עם איש העסקים היהודי-אמריקאי אלכס דמביצר, שרכש באחרונה מאמיליה פיתוח את השלד הבורסאי אדומים שלו מזומנים בהיקף של כ-20 מיליון שקל. ואולם בשלב זה המגעים לא הבשילו לכדי הסכמים מחייבים בשל חוסר הסכמות בין הצדדים לגבי מתווה העסקה. בעקבות כך ממשיכים באלביט לבחון שלדים נוספים, בהנחה כי השווקים לא יתאוששו והם לא יצליחו להוציא לפועל את ההנפקה.



רכישת שלד בורסאי היא חלופה מקובלת בימים אלה עבור חברות שונות כדי להיהפך לציבוריות. כך עשו באחרונה, בין היתר, קבוצת חג'ג' כשרכשה את אסים, ואלעד מגורים (לשעבר דנקנר השקעות) של יצחק תשובה, חיפשה שלד בורסאי במשך חודשים, ובינתיים סיכמה על מיזוג במהופך עם קרן הנדל"ן של תמיר פישמן.



אלביט מדיקל מחזיקה בחברת אינסייטק (71%) וגמידה סל (32%). אינסייטק, הנחשבת הנכס המרכזי של אלביט מדיקל, עוסקת בפיתוח מערכת רפואית לטיפולים לא פולשניים באמצעות שילוב של אלומת אולטראסאונד ממוקדת והדמיה של תהודה מגנטית (mri). עד כה השקיעה אינסייטק יותר מ-100 מיליון דולר במחקר ופיתוח.



אינסייטק סיימה את 2009 עם הכנסות של 15.6 מיליון דולר והפסד נקי של 21 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 10.6 מיליון דולר והפסד של כ-23 מיליון דולר ב-2008. בגיוס ההון האחרון של החברה, במארס 2009, הזרימה לה אלביט 15 מיליון דולר לפי שווי חברה של 180 מיליון דולר.



גמידה סל עוסקת בפיתוח מוצרים רפואיים המבוססים על תאי גזע, שמקורם בעיקר בדם טבורי. החברה רשמה הפסד תפעולי של 50 מיליון דולר מהקמתה ב-1998 ועד סוף 2009 והפסד מצטבר לצורכי מס של 33 מיליון דולר. החברה נדרשה להזרמה של 5.9 מיליון דולר מיוני 2009 ועד אפריל 2010.



מאלביט נמסר בתגובה: "הקבוצה בוחנת באופן שוטף מגוון הצעות עסקיות בכל חטיבות הפעילות שלה, לרבות הנפקתה של אלביט מדיקל או יציקת תוכנה לשלד בורסאי. כתמיד, החברה תדווח ברגע שיושלם מהלך זה או אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully