וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי עופר ונמרוד רינות נכנסו לשותפות בפרויקט יוקרתי בבודפשט בהיקף של 700 מיליון שקל

מאת מיכאל רוכוורגר

5.8.2010 / 7:01

סך ההכנסות הצפויות נאמדות בכ-240 מיליון יורו. העבודות אמורות להסתיים ב-2013. עופר: "הפרויקט מבטיח תשואה למחזיקי האג"ח"



>> הונגריה, בדומה למדינות אחרות במרכז אירופה, נזקקה לסיוע של מיליארדי יורו מקרן המטבע העולמית כדי להתאושש מהמשבר הכלכלי. התאוששותה של הונגריה לא פסחה על ענף הבנייה. אינוונטק סנטראל מלונות, מקבוצת סנטרל יורופאין אסטייטס (cee), הנמצאת בבעלות יולי עופר ונמרוד רינות, מרחיבה את פעילותה בבודפשט.

אינוונטק דיווחה כי נכנסה לשותפות (28%) בפרויקט main street הממוקם במרכז הרובע החמישי בבודפשט, הונגריה. היקף ההשקעה המתוכנן בפרויקט נאמד ב-140 מיליון יורו (700 מיליון שקל). יזמית הפרויקט csipak acquisitions, הנמצאת בשליטת פיטר צ'יפק, כבר השיגה מימון לפרויקט מהבנקים האירופיים בהיקף של כ-120 מיליון יורו (600 מיליון שקל), והשאר ימומן מההון העצמי של השותפות.



הפרויקט, שאושר במועצה הארצית ההונגרית לתכנון, כולל מלון יוקרתי, שטחי מסחר, משרדים ופארק ציבורי. את הפרויקט תיכנן ועיצב משרד האדריכלים foster & partners של המתכנן הבריטי הנודע נורמן פוסטר. השלב הראשון של הפרויקט יכלול מלון יוקרתי שטחי מסחר ומשרדים בשטח של כ-37 אלף מ"ר שיורחב בשלב השני לכ-55 אלף מ"ר.



הפרויקט ממוקם בסמיכות למלון לה-מרידיאן, הנמצא בבעלות cee, ולמלונות יוקרה נוספים ברובע החמישי של בודפשט ונושק למדרחוב הקניות המפורסם של בודפשט, vaci utca, ולרחוב האופנה, fashion street. באינוונטק מציינים כי ניתן להשוות את המיקום של הפרויקט לאזור הבימה או לכיכר המדינה בתל אביב.



הפרויקט צפוי להניב הכנסות ברוטו של כ-240 מיליון יורו (1.2 מיליארד שקל), והרווח היזמי של כלל הפרויקט נאמד ב-75-80 מיליון יורו (400 מיליון שקל). העבודות בפרויקט אמורות להסתיים ב-2013. הקמת הפרויקט תתבצע בשני שלבים. בשלב הראשון תשקיע אינוונטק כ-6.9 מיליון יורו (35 מיליון שקל) - כ-5.1 מיליון יורו מקופת המזומנים, והשאר - 1.8 מיליון יורו - באמצעות מימוש אחזקותיה במלון marcali spa hotel תמורת כ-1.8 מיליון יורו; אינוונטק ותישאר עם האחזקה של כ-10% במלון.



csipak acquisitions הבטיחה לאינוונטק תזרים מזומנים קבוע של כמיליון יורו בשנה, עד שיושלם הפרויקט. מהלך זה יסייע לאינוונטק לעמוד בהתחייבויותיה לבעלי האג"ח ואף להישאר עם עודפים. בשלב השני (שלב ההרחבה) החברה תוכל להגדיל את חלקה בפרויקט ל-44%, ולשלם בתמורה כ-7-8 מיליון יורו, אחרת אחזקותיה ידוללו לכ-22%.



cee פועלת בתחומי נדל"ן מניב, בנייה למגורים ומלונאות בהונגריה, סלובקיה, רומניה ומונטנגרו. בימים אלה משלימה cee עסקה שלפיה, תמוזג החברה אל תוך השלד הבורסאי שמיר השקעות, הנמצאת בשליטת סוחר השלדים ירון ייני. cee תעביר כ-95% ממניותיה באמצעות הקצאה פרטית לשמיר השקעות בתמורה לכ-81% משמיר השקעות; בסופו של התהליך cee תהפוך לחברה ציבורית בשווי מוערך של 100 מיליון שקל.



"אני מאמין בפרויקט main street ותמכתי בו מהרגע הראשון", אמר עופר. "אני מכיר את היזם באופן אישי ואת יכולותיו, ובכפוף לקבלת כל הביטחונות שדרשנו, אין פרויקט דומה לזה ומתאים יותר להשקעה כיום במרכז עיר ראשית באירופה. כמו כן הפרויקט מבטיח תשואה מובטחת למחזיקי האג"ח".



בהתייחסו לקבוצת cee אמר עופר: "אני בטוח כי המיזוג עם שמיר יחזק את הקבוצה, יאפשר חיזוק של בסיס ההון של החברה וגיוס הון מהציבור. נכון שיש קשיים, אך אנחנו בהחלט רואים פתיחות והתחלתה של תקופה חדשה במרכז אירופה, במיוחד בהונגריה וסרביה, לאחר המיתון. כדי להראות את אמונתי בהצלחתה, הודעתי לחברה בימים אלה כי אני מתכוון להשקיע כ-7.5 מיליון שקל בחיזוק הון החברה, אשר ישמשו בעיקר לכיסוי התחייבות לבעלי אג"ח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully