וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל הודיעה הלילה על סגירת Google Wave

גיא גרימלנד

5.8.2010 / 8:12

השירות היה אמור להחליף את שירות הדוא"ל ג'ימייל, אבל לא הצליח לצבור מספיק מעריצים



רק לפני שנה ושלושה חודשים גוגל הסעירה את עולם האינטרנט עם שירות google wave, אך כעת היא מוותרת עליו - צעד שמטיל ספק ביכולתה של גוגל להתפתח לתחומים חדשים.



ענקית האינטרנט הודיעה הלילה בבלוג הרשמי שלי כי היא עוצרת את הפיתוח של google wave. בהודעה בבלוג נכתב: "תמיד רדפנו אחר פרויקטים חדשניים מכיוון שאנחנו מחפשים פריצות דרך בעולם המיחשוב שישנו דרמטית את חיי אנשים.



בשנה שעברה השקנו בכנס מפתחי google i/o, את google wave, שירות שמאפשר תקשורת בזמן אמת ושיתוף בין גולשים. הראנו כיצד גולשים יכולים לתקשר בזמן אמת, לשתף קבצים ואפילו להקליט היסטוריית שיחה.



"google wave לא אומץ באופן נרחב כפי שרצינו ואנחנו לא מתכננים להמשיך לפתח אותו כמוצר נפרד. נשמור על האתר עד סוף השנה וניקח את הטכנולוגיה לשימושים בפרויקטי גוגל אחרים".



במאי 2009 זה היה נראה אחרת לגמרי. google wave נתפס כטכנולוגיה שעשויה להחליף את ג'ימייל. google wave אפשר לגולשים לשתף ולחלוק ישומים שונים. למשל לכתוב מסמכים משותפים, לשחק ביחד משחקים ולחלוק תמונות וקטעי וידאו. אפילו היו שתי חברות סטארט אפ ישראליות שזכו להכלל במסגרת האפליקציות שהושקו עם שחרורו של google wave: לאבפיקסיס וג'יקסו.



אז מה בעצם קרה ל-google wave? פשוט מאוד. הוא לא תפס. הוא נשאר בבטא זמן רב מדי. חודשיים לאחר שהושק בכנס בסן פרנסיסקו נשלחו הזמנות ל-100 אלף גולשים לבחון את השירות אבל רבים מהם טעמנו ממנו והחליטו פשוט לעזוב אותו.



בחודש מארס google wave נפתח לציבור הרחב אבל הוא לא תפס מספיק באזז. google wave הוא כמובן לא השירות היחידי שגוגל נכשלת איתו. האתר cnet מציין כי גוגל סגרה אתר שאלות ותשובות; את העולם הוירטואלי lively שהושק בשנת 2008 ואפשר יצירת אוואטרים – מתחרה אפשרי לסקנד לייף; את שירות שיתוף תמונות hello, ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully